Akárcsak nyugaton? A GYSEV hatalmas fejlesztésbe kezdett az átvett vonalakon

Megújulás a nyugati országrész vasúti közlekedésében. A GYSEV július óta üzemeltet számos vonalat, s máris fejlesztésekbe kezdett: kül- és beltéri utastájékoztató monitorokat, esőbeállókat telepít, s több állomásépület is megújul a közeljövőben.

vonatZalaközlekedés2025. 08. 31. 7:30
null

A nyugat-magyarországi vasúttársaság célja az épületeik külső és belső megújulása, modernizálása, az akadálymentesítés, illetve a környezet és az üzemi épületek külső és belső karbantartása, hogy a dolgozóknak korszerű munkakörnyezetet teremtsen. A GYSEV arról számolt be: Zalaegerszegen a korábbi elavult utastájékoztató rendszer helyett már egy 49 col átmérőjű kültéri és egy 65 colos beltéri, nagyképernyős monitor mutatja az induló és érkező vonatok menetrendjét – írja a Zala vármegyei hírportál, a zaol.hu.

A GYSEV modernizálásba kezdett az átvett vasútvonalakon
Forrás: GYSEV

A GYSEV a fejlődés útján

Szintén 49 colos kültéri, illetve 55 colos beltéri utastájékoztató rendszert szereltek fel Zalaszentivánon, Nagykanizsán és Jánosházán pedig egyaránt 49 colos kültéri monitor segítségével tájékozódhatnak az utazók. A full HD felbontású, nagy fényerejű monitorokat biztonsági üveg védi a vandalizmustól, írja az iho.hu

Esőbeállók és világító feliratok

A GYSEV esőbeállókat is épít: idén Nagykanizsa és Celldömölk állomás peronján telepítenek ilyeneket. S a társaság ad a látványra is: a keszthelyi volt az első olyan vasútállomás, amelyre világító felirat került, a GYSEV logójával. Ugyanilyet szerelnek fel még idén Veszprémben, Celldömölkön, Tapolcán és Sárváron is.  

A nagyméretű kijelzővel korszerűsített zalaegerszegi utascsarnok
Forrás: GYSEV

Megújuló mellékhelyiségek

Fontos elem az állomásépületek mellékhelyiségeinek felújítása és karbantartása. Az előzetes felmérések alapján a következő időszakban ilyen beruházás több helyszínen is megvalósul: 2025-ben Vasváron és Zalabér-Batykon korszerűsödnek a vizesblokkok.

Beruházások futószalagon

A GYSEV szakemberei pontos felmérést készítettek az átvett, mintegy 750 kilométernyi vasútvonal és a kapcsolódó kiszolgáló létesítmények állapotáról, s ez alapján kialakították a fejlesztési koncepciót. Infrastrukturális és vasútbiztonsági beruházást terveznek például Veszprém–Ajka, Zalaegerszeg-Rédics és Pápa–Csorna között, s napirenden van a Zalaszentiván-Nagykanizsa vonal villamosítása is. 

Mindemellett a társaság tervezi vasúti átjárók sorompóinak modernizálását, illetve a fénysorompóval biztosított átjárókba félcsapórúd elhelyezését, növelve biztonságot.

Az eredeti cikket és még több képet IDE kattintva tekinthet meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.