Tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott – közölte a szolgáltató az MTI érdeklődésére pénteken. December második hetében mobilinterneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63 százalékkal több adatot használtak. A karácsonyi időszakban is több adat fogyott: a 2019-es 764 millió megabájtnál (MB) több mint másfélszer annyit, majdnem 1,2 milliárd MB-ot mobilneteztek a Vodafone ügyfelei.
A növekvő tendencia a karácsonyi időszakot követően, az ünnepek között, illetve az év utolsó napján is folytatódott: a 2019-es 500 millió MB adatfogyasztással szemben 2020-ban több mint másfélszer annyit, 794 millió MB adatot fogyasztottak az ügyfelek, ez részben a videós tartalomfogyasztás iránti igény emelkedésével és az otthon töltött szilveszterrel indokolható a Vodafone szerint.
Kitértek arra: a korábbi évekhez hasonlóan az SMS 2020-ban is veszített népszerűségéből, 18 százalékkal kevesebbet küldtek belőle az ügyfelek, elsősorban a csevegőalkalmazások egyre szélesebb körű elterjedése miatt.

Fotó: unsplash
A hanghívások gyakoriságában 2020-ban minimális, 2 százalékos csökkenés volt, ugyanakkor a hívások hossza folyamatosan nő, 2020-ban 14 százalékkal nőtt a hívások időtartama 2019-hez képest. Ez egyrészt annak tudható be a Vodafone szerint, hogy a tavalyi évben, a veszélyhelyzet alatt sokan csak telefonhívásokkal tudták tartani a kapcsolatot szeretteikkel, másrészt a különböző korlátlan díjcsomagokkal a hosszú telefonbeszélgetések is mindenki számára elérhetővé váltak – írták.
Az MTI érdeklődésére korábban a Telenor és a Magyar Telekom is azt közölte, hogy jelentős forgalomnövekedést mértek hálózataikon szilveszterkor és újév napján.
A teljes cikk ITT olvasható tovább.
Egyre többen csak a mobilon interneteznek
Hatból öt ember hozzáfér az internethez valamilyen formában az otthonában, vagyis a népességnek mintegy 16 százaléka nem fizet elő a világháló elérésére – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság piackutatásából. A középiskolás korú és a felnőtt népesség háromnegyedének van vezetékes internete otthon, kétharmadának pedig mobilinternet-előfizetése a telefonján.
A népesség megközelítőleg hatvan százaléka mindkettőre előfizet, bő egynegyedük viszont csak egyféle hozzáférést vásárolt: minden tizedik ember csak telefonos mobilinternetet, majdnem minden ötödik pedig csak vezetékes internetet használ. Minden hatodik embernek semmilyen internetes hozzáférése nincs otthon.
A teljes cikk ITT érhető el.