Ennyi pénzbe kerültek az állítólagos ingyenjátékok

Tételesen kiderült, hogy az első időszakban mennyit fizetett azokért a cég – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 05. 05. 16:47
A kép illusztráció Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folyamatosan szolgáltatja az érdekes kulisszatitkokat az Epic és az Apple jogi háborúja. Most épp az előbbi kénytelen volt nyilvánosságra hozni, hogy az Epic Games Store számítógépes játékboltjának elindulását követő kilenc hónapban mennyit fizetett a promóciós célból osztogatott ingyenjátékok szoftvereiért annak érdekében, hogy felhasználókat toborozzon a piacvezető Steam elleni harc jegyében.

A vállalat összesen 11,658 millió dollárt fizetett ki az ingyen elosztogatott játékok kiadóinak vagy fejlesztőinek, jelenlegi árfolyamon olyan 3,5 milliárd forintról beszélünk. A Metro 2033 Reduxért egy másik megállapodás miatt nem kellett külön fizetnie a cégnek, de ettől eltekintve 45 ezer és 1,5 millió dollár (13,5 – 450 millió forint) közti összegek ütötték az ingyenjátékok jogtulajainak markát.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

Az Epic szerint ezért cserébe 4,924 millió felhasználót sikerült bevonzania a számítógépes játékboltjába, így nagy átlagban a vállalatnak fejenként 2,37 dollárjába (710 forintjába) került az új felhasználók szerzése a promóción keresztül.

Játékonként elég nagy a szórás a felhasználószerzés költségében, a World of Goo osztogatásakor csak 32 centre jött ki a fejpénz, míg az Inside és Celeste esetében kirívóan magas, 11-12 dollár volt a felhasználónkénti költség.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pexels

Drámaian veszteséges az online játékbolt

A héten ment az adok-kapok az Epic Games és az Apple között, elsőként az előbbi kiteregette a szennyest, hogy az iMessage csevegőszolgáltatás pusztán versenykorlátozási célból nem érhető el Androidra. Erre most visszavágott az Apple, állítása szerint az Epic Games Store digitális számítógépes játékbolt szintén versenykorlátozási okból drámaian veszteséges – olvasható az Origón.

A 2018 végén elindult játékbolt két módon próbál harcolni a piacvezető Steammel: egyrészt az elindítása óta minden héten ingyenjátékokat osztogat, másrészt pedig olyan exkluzivitási üzleteket próbál kötni a fejlesztőkkel és a kiadókkal, hogy az első évben ne adják ki a videojátékaikat a Steamen, a gamerek csak a boltjában legyenek képesek megvásárolni, máshol vett digitális kóddal aktiválni azokat.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.