Mindemellett az év végére várhatóan felerősödő áruhiány és a folyamatos áremelkedések kihívás elé állíthatják a minőségi ajándékokra vadászókat – derül ki az ország legnagyobb online vásárlási szakértőjeként működő Árukereső.hu és piackutató partnere, a GKI Digital friss kutatásából, mely immár hetedik éve vizsgálja a felnőtt lakosság karácsonyi ajándék vásárlási terveit, szokásait.
Az elmúlt 7 év leggazdagabb karácsonya közeleg
Míg a koronavírus miatt a tavalyi karácsony szűkebb körben telt és az ajándékbeszerzés nagyja átterelődött az online áruházakba, addig idén ismét több embernek szeretnénk ajándékozni, és többet tervezünk költeni – írja a bama.hu.

60 000 Ft felett az idei karácsonyi keret
Tavaly átlagosan 52 300 Ft volt az ajándékokra szánt keret, idén ez az összeg már meghaladja a 60 ezer forintot (60 411 Ft), ami átlagosan 15,5%-os növekedést jelent. A karácsonyi ajándékokra szánt kiadás az egy háztartásra vetített átlagos, nettó, havi jövedelem – akár– 17%-át is jelentheti. Ráadásul a több mint 60 ezer forintos keret közel 28%-át a gyerekek ajándékaira szánjuk – írja az oldal.
2021-ben az egy ajándékra szánt átlagos költés 9 017 Ft, ami kismértékben alulmúlja –nagyságrendileg 600 forinttal – a tavalyi évben egy ajándékra átlagosan szánt értéket. Ez ugyanakkor nem meglepő, hiszen idén karácsonykor több fő megajándékozását tervezzük ráadásul mindezt úgy, hogy az ajándékok értékén drasztikusan nem szeretnénk változtatni.
Újra bővül az ajándékozottak köre
Míg 2019-hez képest 2020-ra átlagosan 8 főről 5 főre csökkent a megajándékozottak listája, addig 2021-ben ismét több szerettünknek, átlagosan 7 főnek tervezünk karácsonyi ajándékot vásárolni. A bővülő ajándékozotti kör alapján bátrabban merünk majd az ünnepek alatt másokkal találkozni, rokont látogatni, utazni is.
Az ajándékozottak elsődleges körét idén is a szűk család jelenti: a megkérdezettek 62%-a elsősorban párjának, férjének, feleségének tervez ajándékot vásárolni, emellett többen tervezzük párunk, férjünk, feleségünk rokonságát (26%) és barátainkat (20%) megajándékozni. Ugyanakkor karácsonykor a legtöbb ajándékot természetesen idén is a gyerekek fogják kapni.
A karácsonyi ajándékvásárláskor újra a szórakoztató elektronikai cikkeké a főszerep.
A COVID a tavalyi karácsonyi szezon során a slágertermékek körét is átrajzolta, egy évvel ezelőtt ugyanis a három legnépszerűbb ajándéknak szánt termékkategória a ruházati cikk (51%), a játék (40%), valamint a szépségápolás és kozmetikum (33%) volt – közölte a kutatás eredményeit a hírportál.
Idén – a járvány előtti évekhez hasonlóan – ismét a szórakoztató elektronikai termékekre a legnagyobb az igény (43%). Második helyre a ruházati cikkek (32%), míg a harmadikra a játékok kerültek (31%) a legnépszerűbb termékek listáján.
A teljes cikk ITT olvasható el.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Unsplash)
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en

Nézőpont Intézet: Továbbra is vezet a Fidesz-KDNP

Szentkirályi Alexandra azt kérte követőitől, mutassák meg, hogy mire büszkék

Eldőlt, Szoboszlai biztosan új szerepet kap a Liverpool első meccsén

Nem kellene provokálni a magyarokat: belharc robbant ki Ausztriában

Felejtsd el a 10 000 lépést – a japán gyaloglással még többet fogyhatsz

Valami megmozdult Európában: a lengyelek után Szlovákia sem kér az ukránokból

Tiszás roncsderbi: Kollár Kinga próbálja kimenteni a megsemmisült Kulja Andrást, de ő is mellényúlt

2 filléres anyag az öntözővízhez, és dupla annyi virágot hoz a muskátli

Elképesztő kijelentést tett Ukrajna uniós csatlakozásáról Von der Leyen

Nagy fehér cápát fogtak az Adrián

Öt új igazolás is bemutatkozott, kiütéssel nyerte az első meccsét a Fradi

Magyar Péter megfertőzte a követőit, durva vírus terjed a tiszások között