Megvan, mi lehet a megoldás a webáruházak hiányosságára

Amikor valamilyen terméket keresünk a neten, milliónyi darab zúdul ránk. De ott a nagy kérdés: melyik lenne a legjobb választás? Az, amelyik egy rövid leírással és néhány alacsony felbontású, alig látható képpel rendelkezik? Vagy inkább az, amelyik videón keresztül, az érzelmeinket lendületbe hozva mutatja meg magát? Természetesen a kérdés költői.

Forrás: sonline.hu2022. 02. 22. 17:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A webáruházak legnagyobb hátránya a fizikai boltokkal szemben, hogy nem lehet a terméket kézbe venni. Pedig ez rengeteget nyomhat a latban a végső döntéskor - írja a Somogy megyei hírportál, a sonline.hu.

A profin elkészített termékvideók pontosan ezeket a félelmeinket oszlatják el. Egy termékvideóban számos szögből láthatjuk a terméket, mintha csak mi magunk forgatnánk meg és próbálnánk ki minden egyes funkcióját. S a termékvideó pedig éppen akkor lesz jó, ha meggyőző, részletes és személetes

– mondta Dallos Zoltán, a DLX média alapítója.

A bizalmatlanságot váltsa fel a bizalom

Az online marketing szakember szerint fontos, hogy a videó győzzön meg minket a minőségről. Mutassa be a használatát, mintha csak mi magunk tennénk. Ne hagyjon bizonytalanságot a funkcióival kapcsolatban.

Erősítse meg bennünk, hogy ez a termék jelenti a megoldást céljainkhoz. Rövid idő alatt kapjunk meg minden lényeges információt a döntéshez. Tegyük fel, hogy négylábú barátunkat is magunkkal szeretnénk vinni az utazásaink során, és éppen autós kutyaülést keresünk számára. Egy videó akkor fog minket meggyőzni a termék minőségéről és használhatóságáról, ha a kutyaülést a kinyitásától és szétcipzárosától kezdve a biztonsági csatok autóban való rögzítésén át egészen a tényleges használatáig bemutatja.

1-2 másodperc elég, hogy döntsünk: tetszik-e vagy sem

Akár új emberekkel találkozunk, vagy éppen egy termékvideót nézünk, tudat alatt már 1-2 másodperc is bőven elegendő az alapvető véleményünk kialakításához.

Ha egy videóban már az első képkockák lehengerlő minőséget közvetítenek, máris sokkal nagyobb bizalommal fogadjuk be a tartalom további részét. Nem kell tehát videósnak lennünk ahhoz, hogy megállapítsuk valamiről, az éppen profi vagy amatőr munka-e.

Kínos, de trendinek szánt kifejezések helyett megoldás kell

Az egyenes kommunikáció az, ami a legtöbb embert befolyásol a kedvező döntés irányába. Hatalmas ígéretek és a gyártó által kitalált kínos, de trendinek szánt kifejezések hallgatása helyett csupán egyetlen dolgot várunk egy termék megvásárlásától: megoldást.

Ha a terméket vagy akár szolgáltatást bemutató videó a valós problémáinkra, félelmeinkre és vágyainkra reflektál végig partnernek tekintve minket, minden bizonnyal jogosan szavazhatunk bizalmat, és jó döntést fogunk hozni végül. A videók az ügyfélélmény minden szakaszában kulcsszerepet játszanak. 100-ból 96 ember hasznosnak találja őket a vásárlási döntések meghozatalához

– tette hozzá az online marketing szakember, aki szerint a videók abban segítenek a legjobban, hogy a termék tapintása és kipróbálása nélkül is hozzájussunk azokhoz az információkhoz, amelyeket egy fizikai boltban szinte ösztönösen megvizsgálnánk.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Flickr)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.