Pár napja felröppentek a hírek, hogy valamiféle komoly bejelentés érkezik az Xbox háza tájáról, és szerencsére nem okozott csalódást a Microsoft. A cég szerint hamarosan széles körben elérhetővé válik az Xbox Series S és az Xbox Series X konzolok tulajdonosai számára az FPS Boost funkció, amelynek köszönhetően egyes Xbox One-ra készült játékok sokkal magasabb, tipikusan kétszeres képkockasebességgel futhatnak a gépeiken.
XBox kontroller
Fotó: PIXABAY
Az FPS Boost támogatásához a játékok fejlesztőinek semmit sem kell tenniük, egy a DirectX szintjén implementált rendszerfunkcióról van szó. Az újdonság hackelős természete miatt sajnos csak az olyan játékokban lesz elérhető, amelyek működésében garantáltan nem okoz problémát, emiatt viszont egyenként tesztelni kell a régi címeket, így fokozatosan bővül majd az FPS Boost által támogatott játékok köre.
Első körben a Far Cry 4, a New Super Lucky’s Tale, a Sniper Elite 4, az UFC 4 és a Watch Dogs 2 lesznek magasabb képkockasebességgel játszhatóak, ezek az FPS Boostnak hála tipikusan 30 helyett 60 FPS-sel futnak majd az új generációs konzolokon.
A kivételt a nNw Super Lucky’s Tale jelenti, ennek esetében ugyanis 120 fps lesz a tempó.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Újabb Xbox játékok tűnnek el az online felületekről
Nem panaszkodhatnak az immáron előző előtti generációs játékkonzolok tulajdonosai, a PlayStation 4 és az Xbox One hat évvel ezelőtti elérhetővé válása ellenére a Sony és a Microsoft nem igyekeztek kibabrálni velük. Új játékok már nagyon régóta nem készülnek a gépeikre, de ettől eltekintve nem sok minden történt a PlayStation 3 és az Xbox 360 háza táján.
Persze most már gyűlnek a két generációval ezelőtti konzolok magukra hagyásának a jelei. Néhány hete a PlayStation Store megújult webes felületéről teljesen eltűntek a PS3-as játékok, bár ettől függetlenül a konzolon lévő játékboltból továbbra is elérhetőek a digitális termékek.
Most a 343 Industries egy ennél jóval komolyabb lépést jelentett be:
2021 decemberében megszűnik az Xbox 360-ra elérhető Halo-játékok online szolgáltatásainak támogatása. Ami ennél is kellemetlenebb, hogy az érintett termékek már nem vásárolhatóak meg digitálisan a konzolra, így akik Xbox 360-on szeretnének játszani velük a jövőben, és eddig nem vették meg a játékokat, azok kénytelenek lesznek bolti dobozos kópiát keríteni belőlük.
A Microsoft tulajdonában lévő fejlesztőcég tájékoztatása szerint folyamatosan csökken a Halo-játékok multiplayerével Xbox 360-on játszók száma, azonban a szolgáltatások működtetése érdemi erőforrásokat igényel a részéről. Mostanra olyan kicsire csökkentek az aktív játékosbázisaik, hogy irracionálissá vált tovább bajlódnia a miltiplayer szerverek fenntartásával.