Ahogy arról egy korábbi cikkükben az Origo beszámolt, a Cyberpunk 2077 volt a múlt évtized egyik legjobban várt játéka, azonban hiába készült viszonylag sokáig, a megjelenéskor számos probléma akadt vele. Mondhatjuk, hogy a PC-s verziót használók még viszonylag jól jártak, azonban a konzolosok, különösen az alap PS4-es és Xbox One-os játékosok rengeteg problémával szembesültek.
Mindez végül oda vezetett, hogy a Sony le is vette a Cyberpunk 2077-et a PlayStation Áruházból, a Microsoft pedig a saját online boltjában külön figyelmeztet, hogy ez az anyag bizony eléggé problémás.
Azóta számos dolog történt. Egyrészt a fejlesztő lengyel CD Projekt Red több javítást is kiadott még a karácsonyi szünet előtt, amivel némileg javult a játék állapota konzolokon és PC-n, azonban leginkább a konzolos verziók még mindig nem értek el arra a szintre, ami elfogadható lenne. Akkor a stúdió megígérte, hogy további javítások jönnek az új évben, és addig nem nyugszanak, amíg minden a helyére nem kerül.
Az alapító reagál
Erre most válaszul Marcin Iwiński, a CD Projekt Red társalapítója egy videóban igyekezett (ismét) magyarázkodni a játék állapotával kapcsolatban. Ebben a videóban gyakorlatilag elismeri, hogy átverték a játékosokat, ugyanis pontosan tudták, hogy a múltban megjelentetett játékaik minősége és a jellemzően őszinte kommunikációjuk miatt rengetegen megrendelik előre a Cyberpunk 2077-et anélkül, hogy egyáltalán tudnák, hogy mégis milyen lesz.
Az alapító a videóban többszörösen elnézést kér, és igyekszik hangsúlyozni, hogy a Cyberpunk 2077 konzolos változatainak minőségéért kizárólag a vezetőséget lehet okolni, és semmiképpen sem a vállalat keményen dolgozó alkalmazottait. Azt mondja, a belsős tesztek során nem jöttek elő azok a súlyos hibák, amik végül a felhasználóknál jelentkeztek, viszont azt tudták, hogy a megjelenés napja előtt a PS4-es és Xbox One-os változat nem lesz piacképes.
Éppen ezért az újságíróknak kizárólag a PC-s változatból küldtek példányokat a megjelenés előtt, így a kritikák is ezek alapján készültek. A játék pedig jól működött, az elemzések többsége pozitív volt.
Mint elmondta, a játék akkori állapotát tekintve arra jutottak, hogy a megjelenés napjára a konzolos verziók is megfelelő állapotba kerülnek majd. Ezt támasztotta alá, hogy a kezdetekben még viszonylag könnyűnek látták ezt a feladatot, azonban Iwiński szerint később rájöttek, hogy hatalmasat tévedtek.
A Cyberpunk 2077 megjelenését több éves hype kampány előzte meg
Fotó: YOUTUBE.COM
Végső soron tehát elmondhatjuk, hogy az alapító magyarázkodása semmit nem tett hozzá az eddigiekhez. Teljesen hihetetlen ugyanis, hogy nem látták pontosan, hogy az Xbox One-os verzió szörnyen lassan fut, a PS4-es verzió pedig (többek között) rendszeresen leáll. Azt viszont legalább elismerte, hogy a vezetőség hibázott, amikor ennek ellenére is ragaszkodtak a játék kiadásához. A CD Projekt Red most már egy ideje tőzsdei vállalat, és valószínűleg nem lehetett kihagyni a karácsonyi szezont, főleg annak fényében nem, hogy a Cyberpunk 2077 már egyébként is egy éves csúszásban volt.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Siker vagy csalódás az elmúlt évek legjobban várt játéka?
December 10-én végre megjelent a hosszú évek óta várt, többször elcsúsztatott Cyberpunk 2077, azonban az eddigi információk alapján nem minden vásárló öröme lehet teljes: főleg azok panaszkodhatnak, akik PS4-re és Xbox One-ra vették meg a játékot. Márpedig ők valószínűleg elég sokan lehetnek, hiszen ebből a két konzolból több mint 150 millió példány talált gazdára világszerte. De mi állhat a probléma hátterében és várható-e valamiféle megoldás? Az origo.hu megpróbálja körüljárni a helyzetet.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.