December 10-én végre megjelent a hosszú évek óta várt, többször elcsúsztatott Cyberpunk 2077, azonban az eddigi információk alapján nem minden vásárló öröme lehet teljes: főleg azok panaszkodhatnak, akik PS4-re és Xbox One-ra vették meg a játékot. Márpedig ők valószínűleg elég sokan lehetnek, hiszen ebből a két konzolból több mint 150 millió példány talált gazdára világszerte. De mi állhat a probléma hátterében és várható-e valamiféle megoldás? Az origo.hu megpróbálja körüljárni a helyzetet.
Túl nagy fába vágták a fejszéjüket?
A Cyberpunk 2077-et a CD Projekt Red nevű lengyel fejlesztőcsapat készítette, aminek a neve valószínűleg nem ismeretlen sokak számára, hiszen ők hozták el nekünk a The Witcher-sorozatot, aminek a népszerűsége megágyazott a Netflixre készült tévésorozatnak is. A stúdió egy igazi garázscégből mára egy több száz főt foglalkoztató tőzsdei vállalkozássá nőtte ki magát, és Kelet-Európa igazi büszkesége, hiszen kiváló minőségű játékaival teljes mértékben fel tudja venni a versenyt a nyugati nagy kiadók termékeivel.

Fotó: YouTube
Azonban azt meg kell hagyni, hogy a stúdió néha nagyobbat harap, mint amit le tud nyelni. Erre kiváló példa az előző játékuk, a The Witcher 3, ami önmagában kiválóan sikerült, elképesztő mennyiségű év játéka díjat zsebelt be, azonban ennek ellenére a megjelenésekor még közel sem volt kifogástalan.
A CD Projekt Red mentségére legyen mondva, közel sem hagyta magára a játékot, pedig a hihetetlen siker után megtehette volna.
De nem ám. Javítások, fejlesztések és kiegészítések garmadái érkeznek éveken keresztül a The Witcher 3-hoz, ami így képes volt kinőni gyerekbetegségeit, és az „egyszerűen csak” kiváló játékból egy közel tökéletes mesterművé válni. Ez alapján azonban már lehetett számítani arra, hogy a közel öt éve készülő új játékuk, a Cyberpunk 2077 is hasonló utat jár majd be.
Még komplikáltabb helyzet
Ha lehet, akkor a Cyberpunk 2077-et még nagyobb rajongással várták a tömegek, mint a The Witcher 3-at. Ennek több oka is van: egyrészt persze maga a The Witcher 3, ami nagyon magasra tette a lécet, másrészt pedig az alapanyag, vagyis a Cyberpunk világa. A Mike Pondsmith által több mint 30 éve lefektetett szerepjáték, a rá épülő rengeteg regény, valamint a stílust megtesesítő megszámlalhatatlan mennyiségű film és egyéb médium miatt eleve szélesebb rétegek érdeklődését keltették fel, mint a játék előtt legfeljebb csak közepesen népszerű The Witcher-regények (magyarul Vaják) Andzrej Sapkowski lengyel szerzőtől.
A Cyberpunk 2077 hosszabb ideig készült, több emberrel, jóval nagyobb költségvetésből, mint a The Witcher 3, és az évek alatt szinte hisztérikus rajongás alakult ki körülötte.