Siker vagy csalódás az elmúlt évek legjobban várt játéka?

Az eddigi információk alapján nem minden vásárló öröme lehet teljes.

Forrás: ORIGO.HU2020. 12. 15. 16:04
A játék iránti várakozás az első trailer után robbant egy hatalmasat, amelyben Keanu Reeves is szerepelt Forrás: YouTube
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

December 10-én végre megjelent a hosszú évek óta várt, többször elcsúsztatott Cyberpunk 2077, azonban az eddigi információk alapján nem minden vásárló öröme lehet teljes: főleg azok panaszkodhatnak, akik PS4-re és Xbox One-ra vették meg a játékot. Márpedig ők valószínűleg elég sokan lehetnek, hiszen ebből a két konzolból több mint 150 millió példány talált gazdára világszerte. De mi állhat a probléma hátterében és várható-e valamiféle megoldás? Az origo.hu megpróbálja körüljárni a helyzetet.

Túl nagy fába vágták a fejszéjüket?

A Cyberpunk 2077-et a CD Projekt Red nevű lengyel fejlesztőcsapat készítette, aminek a neve valószínűleg nem ismeretlen sokak számára, hiszen ők hozták el nekünk a The Witcher-sorozatot, aminek a népszerűsége megágyazott a Netflixre készült tévésorozatnak is. A stúdió egy igazi garázscégből mára egy több száz főt foglalkoztató tőzsdei vállalkozássá nőtte ki magát, és Kelet-Európa igazi büszkesége, hiszen kiváló minőségű játékaival teljes mértékben fel tudja venni a versenyt a nyugati nagy kiadók termékeivel.

A játék iránti várakozás az első trailer után robbant egy hatalmasat, amelyben Keanu Reeves is szerepelt
Fotó: YouTube

Azonban azt meg kell hagyni, hogy a stúdió néha nagyobbat harap, mint amit le tud nyelni. Erre kiváló példa az előző játékuk, a The Witcher 3, ami önmagában kiválóan sikerült, elképesztő mennyiségű év játéka díjat zsebelt be, azonban ennek ellenére a megjelenésekor még közel sem volt kifogástalan.

A CD Projekt Red mentségére legyen mondva, közel sem hagyta magára a játékot, pedig a hihetetlen siker után megtehette volna.

De nem ám. Javítások, fejlesztések és kiegészítések garmadái érkeznek éveken keresztül a The Witcher 3-hoz, ami így képes volt kinőni gyerekbetegségeit, és az „egyszerűen csak” kiváló játékból egy közel tökéletes mesterművé válni. Ez alapján azonban már lehetett számítani arra, hogy a közel öt éve készülő új játékuk, a Cyberpunk 2077 is hasonló utat jár majd be.

Még komplikáltabb helyzet

Ha lehet, akkor a Cyberpunk 2077-et még nagyobb rajongással várták a tömegek, mint a The Witcher 3-at. Ennek több oka is van: egyrészt persze maga a The Witcher 3, ami nagyon magasra tette a lécet, másrészt pedig az alapanyag, vagyis a Cyberpunk világa. A Mike Pondsmith által több mint 30 éve lefektetett szerepjáték, a rá épülő rengeteg regény, valamint a stílust megtesesítő megszámlalhatatlan mennyiségű film és egyéb médium miatt eleve szélesebb rétegek érdeklődését keltették fel, mint a játék előtt legfeljebb csak közepesen népszerű The Witcher-regények (magyarul Vaják) Andzrej Sapkowski lengyel szerzőtől.

A Cyberpunk 2077 hosszabb ideig készült, több emberrel, jóval nagyobb költségvetésből, mint a The Witcher 3, és az évek alatt szinte hisztérikus rajongás alakult ki körülötte.

A CD Projekt Red több mint 8 millió példányt eladott előrendelésben a megjelenés előtt hónapokkal (egyes számítások szerint már ezzel bőven nyereséges számukra a projekt), a játék márkáját pedig felhasználta számos vállalat a ruházattól kezdve a különböző kiegészítőkön és ételeken át mindenhol. A lengyel stúdió pedig minden idők legkomplexebb, leginkább kidolgozott szerepjátékát ígérte, egy olyan anyagot, ami gyakorlatilag új kategóriát teremt.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.