Ezen a héten újra megrendezésre kerül a nagyszabású Budapest Central European Fashion Week. A divatbemutatók során a legjobb hazai tervezők 2022-es kollekcióit mutatják be, de emellett nagy hangsúlyt fektetnek a divatedukációra és a magyar divat- és designipar népszerűsítésére.
Az esemény kapcsán a belvárosi Scruton Közösségi Tér szervezett beszélgetést, ahol Forintos-Szűcs Anitával, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettesével és Joó Beatrixszal, a Sentiments Couture tervezőjével beszélgetett Jancsó Orsolya, a Magyar Nemzet újságírója.
Az est a Scruton „Két pohár bor” programsorozatának részeként került megrendezésre, így a vendégek kiváló hangulatban, néhány pohár bor mellett kaphattak betekintést a divathetek világába.
A beszélgetésen szó esett a magyar divatipar jövőjéről, így megtudtuk, hogy a vezető régiós szerep már nem is csak álom. Az Ügynökség vezérigazgató-helyettese arról is mesélt, hogy milyen eszközökkel próbálják segíteni a hazai tervezőket. A Budapest Select Store létrehozásával a márkák népszerűsítését teszik lehetővé és a milánói divathéten is megjelenést biztosítanak.
Ennek köszönhetően már a nemzetközi közönség is felfigyelt ránk, így a divatvilág sok neves képviselője látogat Budapestre a hétvégén.
A tervező is optimistán számolt be a hazai márkák jövőjéről, viszont fontosnak tartja, hogy a varrónői szakma presztízsét növeljék, hiszen nélkülük nem beszélhetünk divatiparról.
A budapesti divathét nagy fejlesztésekkel várja idén az érdeklődőket. Ha nem sikerült jegyet vásárolni a bemutatókra, akár online is végig követhetjük az eseményeket, és magunk győződhetünk meg róla, mennyit fejlődött hazánk az utóbbi években.
A borítóképen: ViktoriaVarga kollekciójának bemutatója a IV. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Teslában 2019. november 8-án.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán