Míg 2020-ban 8,5 millió elektromos autó gurult világszerte az utakon, 2030-ra ez a szám elérheti a 116 milliót, becslések szerint 2040-ben pedig már minden második forgalomba kerülő gépkocsi elektromos meghajtású lehet.
Pusztai József, az ElektroBiker tulajdonosa szerint bár egyre nagyobb az érdeklődés, a zöldáttörés a motorkerékpárok piacán még odébb van, e tekintetben legalább nyolc-tíz éves a lemaradás.
Az egyik legnagyobb hazai elektromosmotor-kereskedés tulajdonosa a VG-nek felidézte: néhány esztendeje a legnagyobb autógyárak lecserélték azokat a csúcsvezetőiket, akik nem vettek tudomást az elektromobilitásban rejlő lehetőségekről.
Ma már minden nagy személygépkocsi-gyártónak van saját elektromos modellje, ez a legismertebb motormárkáknál viszont még nincs így, a többség egyelőre csak a koncepcióknál, terveknél tart. Az utóbbiak tétlenségét látva sok az új belépő, általuk is felpezsdül az e-bike-piac.
Kínában az elektromobilitás sokkal előrébb tart, mint Európában vagy Amerikában
– állapította meg a szakember.