Eljöhet a zöld áttörés a motorok világában is?

Az organikus növekedésen túl piaci átrendeződés is erősítheti az ElektroBiker pozícióit az elektromos motorok forgalmazása terén. Pusztai József tulajdonos szerint Kína ebben a műfajban is messze Európa és Amerika előtt jár – írja a VG.

Forrás: Vg.hu2022. 03. 01. 10:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg 2020-ban 8,5 millió elektromos autó gurult világszerte az utakon, 2030-ra ez a szám elérheti a 116 milliót, becslések szerint 2040-ben pedig már minden második forgalomba kerülő gépkocsi elektromos meghajtású lehet.

Pusztai József, az ElektroBiker tulajdonosa szerint bár egyre nagyobb az érdeklődés, a zöldáttörés a motorkerékpárok piacán még odébb van, e tekintetben legalább nyolc-tíz éves a lemaradás.

Az egyik legnagyobb hazai elektromosmotor-kereskedés tulajdonosa a VG-nek felidézte: néhány esztendeje a legnagyobb autógyárak lecserélték azokat a csúcsvezetőiket, akik nem vettek tudomást az elektromobilitásban rejlő lehetőségekről.

Ma már minden nagy személygépkocsi-gyártónak van saját elektromos modellje, ez a legismertebb motormárkáknál viszont még nincs így, a többség egyelőre csak a koncepcióknál, terveknél tart. Az utóbbiak tétlenségét látva sok az új belépő, általuk is felpezsdül az e-bike-piac.

Kínában az elektromobilitás sokkal előrébb tart, mint Európában vagy Amerikában

– állapította meg a szakember.

A magyarországi gépjárműállomány 4,1 százalékát alkotja a DataHouse adatai szerint a forgalomban lévő csaknem 202 ezer motorkerékpár, ez a kép azonban csalóka, hiszen csak a rendszámos kétkerekűek szerepelnek a statisztikában, a robogók, kismotorok nem. Márpedig ezekből Pusztai József szerint a konzervatívabb becslések szerint is 500-600 ezer fut itthon az utakon, mások viszont 800 ezer és 1 millió közti darabszámot saccolnak. A magyar piacon az elektromos motorok leginkább a városi és elővárosi közlekedésben válnak egyre felkapottabbá. A többség azért vált, mert elege van a dugóban araszolásból és a drága benzinből, ez utóbbi motivációt a hatósági benzinár sem törte le. 

A teljes cikk ITT olvasható tovább.

Borítókép: Pusztai József, az ElektroBiker tulajdonosa (Fotó: Móricz-Sabján Simon/VG)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.