– Hideg zuhanyként érte a nyelvoktató-nyelvvizsgáztató szektor nagy részét a Covid-járvány – mondta lapunk érdeklődésére Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület elnöke. Hozzátette: kihívást jelentett az online oktatásban tapasztalatlan nagyszámú oktató bevezetése és eszközökkel ellátása, illetve a diákok meggyőzése, hogy ne adják fel az eredeti terveiket.
A karanténidőszak lezárulta után sokan a személyes oktatásba tértek vissza, de olyanok is akadtak, akiknek nem számított, milyen módon tanulnak nyelvet
– közölte az elnök. Rámutatott: kialakult egy kisebbség, amely megtapasztalta a távoktatás előnyeit, mert időt és pénzt spórolt az utazások elmaradásával. Mint elmondta, az online oktatás népszerűségének növekedése nem sorolható be korosztály szerint, mert inkább az egyéni élethelyzeteken múlik, ki választja. Megjegyezte,
a magánoktatás előnye, hogy személyesebb és rugalmasabb, ugyanakkor a csoportos nyelviskolai részvételnek behozhatatlan előnyei vannak, mert a tanulók között valódi, élő interakció lép fel, ami élményt ad nekik.
A hibrid oktatási formát – amikor a tanulók egy része személyesen van jelen a tanteremben, a másik része pedig otthon, de képernyőkön látják egymást – kevés helyen gyakorolják, és itt a legnehezebb a csoportos tanulás élményének a megvalósítása. Rozgonyi úgy vélte, a jövőben a középiskolai nyelvoktatást lenne érdemes olyan színvonalúra fejleszteni, hogy a diák megszerezhesse legalább a középfokú nyelvvizsgát, ezt pedig kiegészíthetné a nyelviskolai és a magántanárral történő tanulás.