A lap aznapi vezércikkében úgy fogalmaz: „A szociáldemokraták tegnapi népgyűlésükön bebizonyították, hogy rájuk is áll, amit Talleyrand mondott a Bourbonokról XVIII. Lajos megkoronáztatása után. A szociáldemokraták sem tanultak és nem is felejtettek. Úgy folytatták tegnap, mintha két év alatt semmi sem történt volna […] a végcél maradt a régi, ami ki is robbant nyílt őszinteséggel abban a felkiáltásban, hogy »Éljen Bokányi...«. Éljen Bokányi, aki harminc éven keresztül következetesen, egyre fokozódó tempóban vitte a munkásságot a forradalmasítás útján lefelé, aki 1916-ban Stockholmban az egész világ munkássága előtt elnyomó fajnak bélyegezte a magyart, aki cimborált a radikálisokkal és szabadkőművesekkel, aki népbiztostársa volt Szamuelynek és Kun Bélának, aki nem gátolta meg a terrorista gyilkosok gazságait, akit a magyar független bíróság, mint annyi gyilkosságban részes felbujtót és hazaárulót halálra ítélt és akinek nincs most hatalmasabb védője a világ legszörnyűbb rablógyilkos társaságánál, az orosz szovjet-kormánynál. Moszkva azt táviratozta Magyarországnak, hogy éljen Bokányi és ennek a táviratának túsz gyanánt letartóztatott magyar tisztek rettenetes szenvedéseivel ad nyomatékot. […] A magyar éljenzésben felismerjük Moszkva hangját és visszaemlékezünk arra az időre, mikor az éljenzések során Bokányi nevével elválaszthatatlan testvéri láncban következett Kun Béla és Lenin vérrel írt neve is.” A lap nagypolitikai kontextusba helyezi a kérdést. „A művelt világot elárasztani készülő szociáldemokrata özönvíz a nemzeti újjászerveződés oltárán gyűjtött szent lángot csak egy kis tűz-szigetnek tekinti, melyet megint kioltani készül. Magyarország feldarabolásában ünnepi szónokuk nem talál más sajnálni valót, mint hogy a tőlünk a stockholmi hazug panaszoknak megfelelően elszakított területeken kigyullad az irredentizmus, amiből egészen logikusan következik, hogy ha az irredentizmus elhal, a szociáldemokráciának többé egyetlen tiltakozó szava nincs a trianoni igazságtalanságok ellen. De hiszen szóról-szóra ez az álláspontja Bukarestnek, Prágának és Belgrádnak is. Nekik is csak a magyar irredentizmus ellen van kifogásuk, azért nem engedik be a megszállott területekre a tisztességes magyar lapokat, azért rabolják el a magyar templomokat, zárják be a magyar iskolákat és űzik ki a magyar értelmiséget. Éljen Bokányi és le az irredentizmussal, ebben a programban egyetértenek Moszkva és Bukarest, Benes és Linder Béla.”