2004 óta nem volt példa erre

Mindhárom nagy amerikai autógyár nyereséges volt tavaly, amire 2004 óta nem volt példa – közölte csütörtökön a CNN Money, elébe vágva az érintett cégek hamarosan nyilvánosságra hozandó éves mérlegbeszámolójának.

NT
2012. 01. 05. 23:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A General Motors várhatóan 26 százalékos profitnövekedésről fog beszámolni. A cég 2011-es nyeresége összesen 6,1 milliárd dollár volt. A Ford profitja a 2010-es 6,6 milliárdról mintegy 7 milliárdra emelkedett, ami a vállalat legjobb teljesítménye 1999 óta. Az egy évvel korábban még veszteséges Chrysler most szintén kijött a gödörből.

Az amerikai autópiaci előrejelzések derűlátóak. Amíg 2011-ben 12,8 millió új gépjárművet értékesítettek, addig az eladások száma az idén várhatóan 13,5-14 millió között lesz, 2015-ben pedig már a 15 milliós határt fogja ostromolni.

Az Egyesült Államokban 1999 és 2007 között évi 16-17 millió autót adtak el, de a felhajtóerő, akárcsak a szintén buboréknak bizonyult ingatlanpiacon, itt is az olcsó hitel volt.

Az amerikai autóiparban 2014-ig 170 ezer új állás jön majd létre. 2009-ben a GM és a Chrysler csődvédelemre és jelentős szövetségi mentőcsomagra szorult, a Ford pedig a még a válság előtt felvett hitelből élt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.