A vállalat által mért 90 termékcsoportból a kiskereskedelem éves élelmiszer-forgalma meghaladta az 1340 milliárd forintot. Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője a társaság közleményében hangsúlyozza: az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás, ami azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élelmiszert, mint egy évvel korábban.
A Nielsen kimutatása szerint átlag felett nőtt az északnyugati és északkeleti megyék élelmiszerüzleteinek forgalma, 8, illetve 7 százalékkal. Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránti nagy érdeklődés, a legkisebb üzlettípusban értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett a forgalom.
A piackutató vállalat adatai szerint értékben ugyancsak átlag felett, 6 százalékkal bővült a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméter alapterületű kereskedelmi egységek élelmiszer-forgalma, ugyanakkor mennyiségben mindössze 1 százalék bővülést regisztráltak éves összehasonlításban.