Mindent vitt a Volkswagen

A legnagyobb európai autógyár, a Volkswagen több VW márkájú autót adott el tavaly, mint valaha – közölte pénteken a Volkswagen.

LM
2012. 01. 06. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VW márka globális eladásai tavaly 13,1 százalékkal, 5,1 millióra emelkedtek a 2010-es 4,5 millióról. A növekedéshez nagyban hozzájárult az Up! kisautó sikeres piaci bevezetése is.

A Volkswagen Kínában 2014-ig egy új üzemet épít fel a növekvő kereslet kielégítésére évi 300 ezres gyártási kapacitással. Az új kínai üzemet a Shanghai Volkswagen (SVW), a Volkswagen és a Shanghai Automotive (SAIC) közös vállalkozása építi fel. A kínai piacon 13,8 százalékos növekedést ért el a Volkswagen 1,72 millió autó eladásával.

Kína, Kína, Kína

A Volkswagen 2016-ig 14 milliárd eurót fektet kínai beruházásokba és 2014-ig hárommillióra növeli gyártási kapacitását az országban. „Kína az egyik legnagyobb és legfontosabb piaca a Volkswagen csoportnak” – mondta a konszern kínai piaci igazgatója, Karl-Thomas Neumann. A teljes ázsiai–csendes-óceáni térségben a Volkswagen 16,9 százalékkal, 1,93 millióra növelte VW-eladásait tavaly. Indiában 151 százalékkal, 76 ezerre nőtt az értékesítés.

Az Egyesült Államokban 26,3 százalékkal több, 324 ezer VW autót adott el a Volkswagen, Oroszországban pedig 100 százalékkal többet, összesen 118 ezret. Az észak-amerikai VW-eladások 22,2 százalékkal, 500 ezerre, a dél-amerikai eladások 2,2 százalékkal, 772 ezerre emelkedtek.

Európában a piaci növekedést meghaladó mértékben növelte VW-eladásait a Volkswagen. Miközben a piac 3,6 százalékkal bővült 2011-ben, VW autókból 11,2 százalékkal nőttek az eladások, összesen 1,72 millióra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.