Tízmilliós károkat is okozhat a tervek hiánya

Sokszor hiányosak azok a tervek, amelyeket a magyarországi cégek egy-egy váratlan vagy az üzletmenetben fennakadást okozó eseményre dolgoznak ki folyamatos működésük fenntartása érdekében – derül ki a KPMG könyvvizsgáló és tanácsadó cég legfrissebb felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

WL
2012. 01. 11. 8:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KPMG 83 szervezet megkérdezésével készítette el felmérését, amelyből kiderül: bár a megkérdezett vállalatok csaknem hetven százalékánál készült olyan elemzés, mely felméri egy-egy váratlan esemény vagy incidens üzleti hatását, de ezekben sokan több tényezőt nem vettek figyelembe.

Napi több tíz millió forintos kárt is okozhat egy-egy cégnek, ha például egy-egy telekommunikációs vagy informatikai hiba vagy épp közlekedési sztrájk esetére nem rendelkezik megfelelő üzletfolytonosság-menedzsment (BCM) tervekkel – hívja fel a figyelmet a KPMG.

Az üzletihatás-elemzéseket elkészítő vállalatok 62 százaléka az elemzés során nem vette figyelembe, hogy üzleti folyamatai egymástól függenek, ez pedig azt a veszélyt rejti magában, hogy nem fektetnek hangsúlyt egy másodrangúnak gondolt folyamat vagy funkció folytonosságának biztosítására, és így az erre támaszkodó kritikus folyamataik folytonossága sem garantálható – világítja meg a KPMG a felmérés eredményei alapján.

A cég a közleményben hozzáfűzi: a válaszadók negyven százaléka nem határozta meg azt sem, mekkora hatással van az üzletmenetre a nem megfelelő működés.

„Különösen meglepő volt azzal szembesülni, hogy bár az üzletihatás-elemzést készítők túlnyomó többsége meghatározta, hogy a kritikusnak ítélt erőforrásaikat mennyi ideig tudják nélkülözni, a válaszadók óriási hányada, hetven százaléka esetében azonban az IT-részleg jelenleg nem garantálja ezeket az erőforrás-helyreállítási időket„ – idézi a közlemény Molnár Istvánt, a KPMG üzletfolytonosság-tervezési szolgáltatásokért felelős vezetőjét.

Pozitívumként értékelhető ugyanakkor, hogy a válaszadók jellemzően 1-3 évente frissítik az üzletihatás-elemzést – áll a közleményben.

A KPMG negyedévente BCM szakmai klubot szervez, ahol a szakemberek kötetlen formában cserélhetnek tapasztalatot az aktuális témákról, és szakmai kapcsolataikat is fejleszthetik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.