A külföldiekben bízik a hazai turizmus

A belföldi turizmusban stagnálásra, míg a beutazókedv növekedésére számít az idén a Magyar Turizmus (MT) Zrt. – mondta Mártonné Máthé Kinga, az MT Zrt. belföldi igazgatója Veszprémben az MTI-nek szerdán.

tt
2012. 02. 08. 15:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Beszámolt arról, hogy elkészültek a tavalyi évvel kapcsolatos jelentések, és bár számokról a belföldi igazgató még nem beszélhetett, annyit elárult, hogy a belföldi turizmus a vártnál jobban alakult.

Nyáron megtorpanás volt érzékelhető, ami a szakember szerint a gazdasági környezettel – a hitelválsággal, a végtörlesztés lehetőségével, valamint a valutaárfolyam kedvezőtlen alakulásával – magyarázható. Az év végi ünnepek, az üdülési csekk és a Szép-kártya azonban meghozta az eredményeket – tette hozzá. A külföldi turizmusban jelentős növekményt tapasztaltak az előző évekhez képest, s úgy tűnik, ebben nem volt megtorpanás – tette hozzá az igazgató.

Megjegyezte: bizakodva tekintenek az idei évre, a Magyar Turizmus Zrt. stagnálása számít a belföldi turizmusban, s növekedésre a beutazó forgalomban.

Mártonné Máthé Kinga egy ünnepségen vett részt szerdán, amit a veszprémi Tourinform irodában rendeztek abból az alkalomból, hogy a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. nyerte el az Év Tourinform iroda fenntartója címet, s vele az egymillió forintos jutalmat. A kft. ügyvezetője, dr. Lőrincz Katalin pedig Az év TDM menedzsere címet viselheti egy évig. A díjazottakat Porga Gyula, Veszprém polgármestere köszöntötte, beszédében azt hangsúlyozta, milyen fontos szerepet tölt be Veszprém életében a turizmus.

Mártonné Máthé Kinga az MTI-nek elmondta: az MT Zrt.-nek jó szakmai kapcsolata van a Tourinform irodákkal. A zrt. haszna a kapcsolatból az, hogy a 143 irodában megforduló 2,5 millió látogatót „nagyon egyértelmű protokoll alapján kiszolgálják. A névhasználati rendszer előnye, hogy megadott minőségi színvonalon kell dolgozniuk a kollégáknak, ezáltal könnyen számon kérhetők és könnyen felismerhetők, hiszen manapság a Tourinform név biztonságot sugárzó márkanév.”

A zrt. előnye az együttműködésből az, hogy a 2,5 millió ember elégedetten távozik az irodákból, míg az irodák számíthatnak a zrt. szakmai információira, reklámjaira, valamint a közös internetes információs rendszerre – összegezte az igazgató.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.