Az autósok hetven százaléka hagyta ott biztosítóját

Mintegy egymillióan kötötték újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat (kgfb) a tavaly év végi időszakban.

tt
2012. 02. 17. 15:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A biztosítók a tavaly év végi átkötési időszakban összességében 1,026 millió új szerződést regisztráltak, amiből 116 ezer a flottákat érintette. Az 1 milliónyi átkötésből 288 ezer volt a régi biztosítóhoz visszakötők száma, így a biztosítót váltók száma valójában „csak” 738 ezer körül alakult.

Az átkötés során az ügyfelek átlagosan a régi díjuk 28,5 százalék spórolták meg (a fölmondott szerződések átlagos díja 24 987 forint volt, az újrakötött szerződéseké 17 868 forint), így még a 30 százalékos baleseti adóval együtt is átlagosan 7 százalékkal kevesebbet fizetnek, mint korábban. A saját biztosítójukhoz visszakötők egy hajszálnyival még többet spórolhattak. Itt az átlagos díjak közötti különbség 28,8 százalék volt.

Múlt év végén az egy gépjárműre jutó díj 23 277 forint volt. Ez 2012-től a december 31-ei évfordulós szerződéseknél érvénybe lépett új díjtarifák, az új bonus-malus besorolások, és az átkötések hatására 20 598 forintra esett, ami átlagosan 11,5 százalékos díjcsökkenés. E mérték a nem naptári évfordulós szerződések miatt az év során várhatóan nőni fog.

A tavaly december 31-ére fölmondott szerződések átlagdíja 24 987 forint volt, azaz az átlagosnál magasabb díjú szerződők váltottak. A váltók átlagdíja 17 868 forintra, azaz mélyen a teljes piaci új átlagdíj alá csökkent.
A múlt év utolsó napján mért 99,5 milliárdos összpiaci kgfb-díj (ennyit mutatott ki közzétett adataiban gépjármű felelősségbiztosításra a MABISZ is) idén január 1-jére 88,8 milliárdra csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.