Az okostelefon népszerűbb volt

Az okostelefonok világpiaci értékesítési száma tavaly megelőzte a személyiszámítógép-eladásokat.

WA
2012. 02. 06. 14:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kiskereskedelem 2011 negyedik negyedévében 158,5 millió okostelefont értékesített világszerte, 57 százalékkal többet a 2010. negyedik negyedévi 101,2 milliónál. A tavalyi éves összes értékesítés ezzel 487,7 millió darabra emelkedett, ami 63 százalékkal haladja meg az előző évi 299,7 milliós értékesítési számot.

Összehasonlításképpen – a Canalys statisztikái szerint – a globális személyiszámítógép-eladások tavaly a 2010-eshez képest 14,8 százalékkal emelkedtek 414,6 millió darabra. A táblaszámítógépek értékesítési száma ezen belül 274,2 százalékkal emelkedett 2011-ben és részesedésük a teljes forgalomból 15 százalékra bővült.

A Canalys piackutatóval ellentétben a Gartner piackutató vállalat a táblagépeket külön kategóriának tekinti és nem veszi figyelembe a személyi számítógépek világpiaci forgalmában.

A Gartner piackutató vállalat szerint 2011-ben 352,8 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte, az eladások így mindössze 0,5 százalékkal emelkedtek a 2010-es eredményekhez képest. A tavalyi utolsó negyedévben pedig 1,4 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesítettek, mint egy évvel korábban.

A Canalys elemzése szerint a táblagépek egyértelműen a netbook számítógépekről terelték el a vásárlói érdeklődést, hiszen miközben minden számítógép-kategória értékesítése többé-kevésbé nőtt tavaly, a netbookoké 25,3 százalékkal 29,4 millióra esett vissza.

A táblagépeknek nincs hatása

„A táblagépeladások elhanyagolható hatást gyakorolnak az okostelefonok értékesítésére, hiszen világszerte folyamatos és számottevő növekedés volt tapasztalható 2011-ben. Az okostelefon-eladások személyiszámítógép-eladásokat felülmúló száma jelentős mérföldkőnek tekinthető. Az okostelefon alig néhány év alatt a mobiltelefónia legfelső exkluzív piaci szegmensének szánt készülékből tömegcikké nőtte ki magát. Az olcsóbb modellek megjelenése ebben segített ugyan, de a legnagyobb mozgatóerő mégis az internetes böngészés, a tartalomfogyasztás és a mobil alkalmazások és szolgáltatások iránt erősödő fogyasztói igény volt” – mondta Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője.

A Canalys azonban 2012-re már az okostelefon-értékesítések növekedési ütemének lassulását várja, mivel a forgalmazók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a költségkezelésnek és a nyereségesség növelésének. A korábban agresszív árpolitikával az alsó piaci szegmens meghódítására törekvő olyan gyártók – mint a Huawei, a ZTE és az LG – is egyre fokozódó figyelmet szentelnek a felső piaci szegmenseknek.

Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben és a teljes évi értékesítésekben is megelőzte a Nokiát okostelefon-eladásokban. Az Apple a negyedik negyedévben 37,0 millió iPhone-t értékesített, míg a Nokia 19,6 millió készüléket, 2011 egészében pedig az Apple 93,1 milliót, a Nokia 77,3 milliót.

Tavaly az Android (Google) operációs rendszer 48,8 százalékos piaci részesedést vívott ki magának. A második helyen az iOS (Apple) operációs rendszer áll 19,1 százalékkal a harmadikon a Symbian (Nokia) 16,4 százalékkal, a negyediken a BlackBerry-készülékek saját operációs rendszere 10,5 százalékkal. A bada részesedése 2,7 százalék, a Windows Phone részesedése pedig 1,4 százalék volt tavaly.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.