A parlamenti honlapon szereplő bizottsági meghívó szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Malév, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország, a Magyar Utazásszervezők Szövetsége, a Magyar Bankszövetség, valamint fogyasztóvédő civil szervezetek képviselőit hallgatják meg az ülésen.
„Amikor péntek reggel hat órakor leállt a Malév, még több mint 750 ezer utas rendelkezett érvényes foglalással. A cégvezetés korábban azt ígérte, senki nem járhat rosszul egy esetleges csőd miatt. Most mégis káosz van” – indokolta keddi közleményében a testületi ülés összehívását Simon Gábor (MSZP), a bizottság elnöke.
Hozzáteszi: a közlekedésért felelős uniós biztos szóvivője a napokban világossá tette, hogy a kártérítés jogi úton történő érvényesítésére – különösen az interneten vásárolt jegyek esetében – a gyakorlatban jelenleg nincs garancia.
A bizottság elnöke szerint számos utasigény sem a napokban kiadott kormányrendelet, sem pedig a hazai és uniós jogszabályok alapján nincs egyértelműen rendezve, ezért ha kell, akár jogszabály-módosításokkal is, de minél előbb meg kell oldani a kialakult helyzetet.
Wizz Air: 10 új célállomás
A már bejelentett bukaresti mellett további kilenc új célállomásra indít járatot Budapestről a Wizz Air diszkont légitársaság, és az idén 2,3 millió utassal számol – közölte Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
A tíz új útvonal: Malaga, Kolozsvár, Bukarest, Varsó, Szófia, Larnaka, Heraklion, Zakintosz, Rodosz és Thesszaloniki. A kapacitások bővítése közvetlenül 400, közvetve mintegy kétezer munkahelyet jelent.
Pénteken, a Malév leállásának napján a vezérigazgató még kétmilliós idei utasforgalomról beszélt. A vezérigazgató a pénteki öthöz képest most egy újabb, hatodik repülőgép érkezéséről is beszámolt.
Újságírói kérdésre válaszolva azt is elmondta, hogy a mai „toborzójukra” 150 Malév-pilóta jelentkezett.
Váradi József hozzátette, hogy már kérvényezték a magyar hatóságnál a járatindítási jogokat Tel-Avivba, Kijevbe, Moszkvába és Isztambulba. Addig üzemeltetnék ezeket, ha megkapják a jogokat, amíg egy új nemzeti légitársaság igényt nem tart rájuk.
Bukarest és Budapest

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!