Az üzemanyagárakkal magyarázza a veszteségét a finn nemzeti légitársaság

A finn nemzeti légitársaság, a Finnair csütörtökön 87,5 millió euró adózott veszteséget jelentett tavalyról, többet a 2010-es 22,8 milliós deficitnél.

tt
2012. 02. 09. 9:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bevétel 11,6 százalékkal, 2,258 milliárd euróra nőtt 2,023 milliárdról.

A Finnair bevétele 2009-ben 18,5 százalékkal csökkent, 2010-ben 10,1 százalékkal nőtt, profitja azonban 2007-ben volt utoljára: 102 millió euró. Utána 2008-ban 46 millió euró, 2009-ben 95 millió euró, 2010-ben 22,8 millió euró volt a vesztesége.

A tavalyi utolsó negyedévben a veszteség 32,6 millió euró volt – egy évvel korábban 5,7 millió –, a bevétel 11,7 százalékkal, 577,4 millió euróra nőtt 516,9 millióhoz képest. A folytatódó és növekvő veszteségért az üzemanyagárak emelkedését és a világgazdaság rosszabbodását okolták a csütörtökön megjelent beszámolóban.

A tavalyi év közepétől szerkezeti átalakításokba kezdtek „a veszteségciklus” megtörése végett. Erősítik az ázsiai és az észak-európai viszonylatokat partnercégekkel társulva, például a Skandináv-félsziget és a balti forgalom javítására a brit Flybe légitársasággal együtt létrehozták a Flybe Nordicot. Újratárgyaltak repülőbérleti megállapodásokat, és a flotta „optimalizálása” folytán feladhatnak több rövid hatósugarú gépet. A létszámot 1,5 százalékkal csökkentették egy év alatt. Mindettől évi 140 millió euró tartós megtakarítást remélnek 2014-re, ebből 10 milliót sikerült elérni tavaly, idén további 80 millió euróra számítanak.

A finn parlament 1994-ben előírta, hogy a Finnair többségének állami tulajdonban kell lennie. Jelenleg a részvények 55,81 százalékát a finn miniszterelnöki hivatal jegyzi, és az összes közületi tulajdon – állami és helyhatósági nyugdíjalapok részesedésével együtt – 69,6 százalékos a Finnairben, a többi hazai és külföldi intézményi és kisbefektetőké. A külföldi tulajdonosok részesedése majdnem 20 százalékos, egyéni kisbefektetőké a cég 8,4 százaléka.

A társaság tagja a Oneworld légi szövetségnek. A cégnek 66 repülőgépe van – ebből 44 Airbus –, ezek 15 hazai és 55 nemzetközi útvonalon repülnek, továbbá körülbelül hatvan idényjellegű charterútvonalon. A Finnair és leányvállalatai uralkodó helyzetben vannak mind a hazai, mind a Finnország és a külföld – főleg ázsiai célpontok – közötti légi forgalomban.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.