India és Kína a Volkswagen új célpontja

Új kisautó kifejlesztésén dolgozik a Volkswagen a német Manager Magazin értesülése szerint.

tt
2012. 02. 16. 14:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autót elsősorban az indiai és a kínai piacra szánja a Volkswagen. A kiszemelt vásárlói célcsoport a feltörekvő középosztály. A konszern berkeiben „Budget Car” projekt néven ismert kisautó mintegy 20 százalékkal kerül majd kevesebbe, mint a konszern kínálatában szereplő mostani legkisebb modell, az Up – írja a Volkswagen egyik szóvivőjére hivatkozva a Manager Magazin pénteki számában megjelenő cikk.

A VW márka kínálatában jelenleg az Up a legkisebb és legolcsóbb modell. Az autógyárak világszerte a piaci siker egyik zálogaként tekintik a kisautószegmens kiszolgálását, és a VW ezen a téren is piacvezető szerepre tör. A VW Up modellnek készülnek már a Skoda és Seat márkanevet viselő változatai is, amelyek kevesebbe kerülnek majd az Up németországi, közel 10 ezer eurós áránál.

A Volkswagen eredetileg a Suzukival folytatott együttműködéssel tervezte megoldani a feltörekvő piacok kisautó modellekkel történő ellátását. A japán vállalat azonban terhesnek találta az együttműködést, és minden eszközzel igyekszik visszaszerezni a Volkswagen tulajdonában lévő közel 20 százalékos részvénypakettjét.

A Manager Magazin értesülése szerint a Budget Car projektet az Opeltől átigazolt és a Volkswagennél a Suzuki-együttműködésért felelős Hans Demant irányítja. A projekt megvalósításáról az idén tavasszal dönt a Volkswagen vezetősége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.