Kína uralkodóvá válhat az aranypiacon

A világ tavalyi aranykereslete 4067 tonna volt. Az Arany Világtanács adatai szerint ilyen mértékű vásárlására 1997 óta nem volt példa.

PR
2012. 02. 17. 10:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Aranypiac Kft. közleménye szerint az ipari felhasználást nem számítva, a két aranynagyhatalom, India és a nyomában lévő Kína, több mint a felét adja a világ teljes keresletének. A céghez tartozó Aranypiac.hu tájékoztatása alapján a vásárló országok listáját változatlanul India vezeti. A szubkontinens fogyasztóihoz 2011-ben 933 tonna arany áramlott, ami 7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

A világ második legnagyobb aranypiaca az Indiához gyors ütemben felzárkózó Kína volt tavaly 770 tonnás felhasználással. Az egy év alatt 20 százalékkal növekvő kínai kereslet láttán a közlemény szerint Marcus Grubb, a világ aranykeresletéről összeállított tanulmányt kommentáló Arany Világtanács igazgatója nem zárja ki, hogy 2012-ben a Föld legnépesebb országa akár le is taszíthatja a trónról ázsiai szomszédját. Tavaly az utolsó negyedévében ez már be is következett, hiszen Kína a csaknem 191 tonnás fogyasztásával először utasította maga mögé a 173 tonna aranyat importáló Indiát.

Az Aranypiac.hu szerint Kína jó úton halad ahhoz, hogy a globális aranypiac meghatározó szereplőjévé nője ki magát. A nagyjából 350 tonnás éves kitermelésével a kitermelői ranglistát már vezeti is. Az elemzés szerint Kína előretörése az arany piacán államilag irányított folyamat eredménye: az aranykereskedelem liberalizálása és törvényi szabályozása, valamint a tőzsdei és kereskedelmi infrastruktúra kialakítása immár bő tíz éve tartó folyamat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.