Levelet küldött az elnök-vezérigazgató

A munkatársaknak küldött levélben igyekezett megnyugtatni az Opel elnök-vezérigazgatója az esetleges gyárbezárások miatt aggódókat.

LM
2012. 02. 08. 22:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karl-Friedrich Stracke arra reagált, hogy előzőleg a Wall Street Journal azt írta egy meg nem nevezett GM-vezetőre hivatkozva: az anyavállalatnak, a General Motorsnak elfogyott a türelme az Opel folytonos veszteségei miatt, és a 3100 főt foglalkoztató bochumi, valamint a 2100 dolgozóval működő angliai Ellesmere Port-i üzem bezárását tervezi. „Az Opelnél az elmúlt években végrehajtott változtatások nem voltak elég mélyrehatóak” – idézte a lap a GM-illetékest. Hozzátette: „Ha az Opelt meg akarják menteni, akkor azt most kell megtenni, és a változtatásoknak mélyrehatóknak kell lenniük.”

Problémák

Stracke a dpa hírügynökség értesülése szerint azt írta a munkatársaknak: „Mind ez ideig nem született olyan döntés az Opel/Vauxhall menedzsmentjében, a GM-nél vagy az Opel felügyelőbizottságában, amely szerint gyárbezárásokra, leépítésekre vagy termelésáthelyezésre kerülne sor.” Mindamellett az európai autópiac gyengélkedése miatt „kétségkívül bizonyos problémákat meg kell oldanunk” – tette hozzá.

Hasonló szellemben nyilatkozott az Opel üzemi tanácsának elnöke, Wolfgang Schäfer-Klug is, aki leszögezte: „Semmiféle arra utaló jel nincs, hogy a GM megsértené a meglévő szerződéseket.” Ezek a szerződések egészen 2014-ig kizárják a gyárbezárásokat, illetve a gyártáshoz kapcsolódó elbocsátásokat.

Veszteség

A 2008-as gazdasági válságot az Opel is megszenvedte, ezért átalakításra és leépítésekre kényszerült: a 2009-ben indított program révén az Európában lévő 48 ezerből nyolcezer munkahely megszüntetéséről és az antwerpeni gyár bezárásáról született döntés. Az erőfeszítések ellenére az Opel továbbra is veszteséges: tavaly az első kilenc hónapban a GM 580 millió dollárral rövidült meg Európában, igaz, ez kevesebb volt az egy évvel korábbi 1,2 milliárdnál, de egyes számítások szerint az elmúlt évtizedben összesen 14,5 milliárd dollárt veszített az európai ügyleten. Lapbeszámolók szerint a tavalyi negyedik negyedév sem lesz túl biztató. A GM február 16-án ismerteti tavalyi eredményeit.

Elemzők ugyanakkor rámutattak: az Opel veszteségei jórészt abból adódnak, hogy az amerikai tulajdonos nem engedi fejlődni a mostanság óriási lendülettel fejlődő feltörekvő piacokon, saját márkáit féltve az Opel-kocsik versenyétől. Így a német autógyárnak a jelenleg igencsak lanyhának mondható európai piac marad a fő vadászterülete.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.