Nem kerülhet olyan helyzetbe a MÁV, mint a Malév – mondta el Szarvas, hozzátéve, a vasúti személyszállítás piacán is megvalósul a liberalizáció. A különbség az, hogy a légi szállítással szemben a vasúti személyszállítás közszolgáltatásnak minősül – hangsúlyozta. Ennek okán nemcsak hogy nem tilos az állami támogatás, de az EU számon is kérheti, hogy a kormány ellentételezi-e a vasúti szolgáltatóknak a bevétellel nem fedezett, igazolt költségeit. A magyar vasúttársaság járműállománya mára elavulttá vállt, emellett a szabad piac is kihívások elé állítja.
A lap kitér rá, hogy a szomszédos nyugati országokban a kormányok nagyon nagy erőfeszítéseket tesznek a színvonal növelése érdekében – Németországban vagy Ausztriában egy kiselejtezett kocsi is lehet korszerűbb, mint egy magyarországi, felújított IC.
Ha a kormány egy teljes menetrendre tesz megrendelést, versenytárs nélkül marad a MÁV. Ha nem így tesz és egy-egy vonalat, régiót, valamely nagyváros – vagy épp Budapest – elővárosi közlekedését versenyeztetné, akkor előfordulhatna külföldi pályázó győzelme – írja pénteken utcára kerülő számában a Magyar Nemzet.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!