A személygépkocsik átlagos életkora 13,83 év volt, a 13,70 éves 2010-es átlaghoz viszonyítva. Az összes regisztrált személygépkocsi több mint hatvan százalékának átlagéletkora meghaladta a tíz évet. Közülük nagyjából egyharmad 15 évnél is idősebb volt. Ez valamivel több, mint az előző évben. Mérsékelten emelkedik az öt évnél újabb gépkocsik aránya is. Az összes gépkocsi között arányuk meghaladta a 18 százalékot. 2010-ben ez az arány 18 százalék alatt volt.
A tavalyi év végén 19 699 autóbuszt tartottak nyilván Csehországban, ami 69-cel több, mint 2010-ben. Átlagéletkoruk a 2010-es 14,38 évről 14,56 évre emelkedett.
A haszonjárművek száma 1260-nal emelkedett tavaly, s elérte a 982 800-at. Ez a kategória is elöregedett. A kis haszongépjárművek átlagéletkora meghaladta a kilenc évet, a teherautóké pedig a 16,5 évet.
A motorkerékpárok átlagban több mint 32 évesek, míg a csehországi traktorok majdnem harmincévesek.
Az autóipari szövetség értékelése szerint a csehországi autópark egyre öregszik, s ezt a tendenciát kedvezőtlennek kell tekinteni. Kedvező fordulatra a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben nem lehet számítani.
„Ha javulást akarunk, akkor központi szinten konkrét intézkedéseket kell foganatosítani. A mai helyzet a környezetet is károsítja” – jelentette ki Martin Jahn, a szövetség elnöke.