Ráfizetéses volt a Peking–Budapest Malév-járat

Hivatalosan is bejelentette Pekingben a Hainan légitársaság, hogy március 5-től felfüggeszti Peking–Budapest közvetlen járatát, amelyet a Malévvel közösen üzemeltetett.

tt
2012. 02. 14. 16:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatalos közleményben a Hainan a lépést „működtetési szempontokkal” indokolja, de nem részletezi. Ugyanakkor megjegyzi: a légitársaság elkötelezett a Kína és Közép-Európa közötti szolgáltatás iránt, s fokozatosan bővíteni fogja heti járatait a Peking–Brüsszel-, a Peking–Berlin- és a Peking–Zürich-vonalon.
Az MTI birtokába jutott közlemény felhívja utasainak figyelmét arra, hogy a változásokról mely internetes honlapon, illetve forróvonalon kaphatnak részletes tájékoztatást. A vállalat a kieső járatokra alternatív megoldást, illetve a jegyek árának visszatérítését ajánlja.

A Hainan kínai székhelyű nemzetközi légitársaság, amely 16 országban közel kilencven célállomásra szállít utasokat. Első menetrendszerinti külföldi járatát 2004-ben indította Budapestre.

Pekingi jól értesült források szerint a Peking–Budapest-járat összességében ráfizetéses volt, teljesítménye elmaradt a várakozásoktól. Esetleges megszüntetése már korábban is szóba került, de nem kis részben a két ország közötti kapcsolatokban játszott szerepe, jelentősége miatt, és az elsőségére utaló szentimentális okokból eddig megtartották.

„A légi járat felfüggesztése természetesen nem örömhír a számunkra, hiszen egy közvetlen légi összeköttetés mindig hatalmas fegyvertény, és turisztikai szempontból jelentős előny a versenytársakkal szemben” – jegyezte meg az MTI kérdésére Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. kínai képviselője.

Az irodavezető azonban úgy fogalmazott: nem gondolja, hogy ez lenne a „vég”. Bízik benne, hogy valóban csak felfüggesztésről és nem megszüntetésről van szó, de úgy véli, Magyarország érdeke már korábban is megkívánta, hogy a Hainanon kívül más légitársasággal is együttműködjünk, s a tavalyi év során jó kapcsolatot sikerült kialakítaniuk több, a két országot összekötő társasággal is.

„Ennek köszönhetően, bár rövid távon a járatfelfüggesztés biztosan éreztetni fogja a negatív hatását, okkal remélhetjük, hogy a Magyarország irányába példátlan növekedést mutató kínai turisztikai piac 2012-ben is növekedési pályán marad” – hangoztatta Vértes.

2011-ben közel 44 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó kínaiak és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is az előző évhez képest. A tavalyi növekedési ütem 2012-ben valószínűleg nem lesz tartható – derült ki a képviselő szavaiból, de ő maga arra számít, hogy a célul kitűzött, „lélektani” százezres nagyságrendű vendégszámot sikerül elérniük. Ez reményei szerint legkevesebb 180 ezer vendégéjszakát jelenthet Magyarország számára, amivel Kína – az ázsiai térségben – Magyarország első számú turisztikai küldőpiacává lépne elő.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.