Sztrájk okoz kellemetlenséget az Air France-nak

Az Air France járatainak húsz százalékát volt kénytelen törölni az utolsó pillanatban hétfőn, a francia repülőtereken a légi közlekedésben dolgozók négynapos sztrájkjának első napján.

WL
2012. 02. 06. 18:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pilóták legjelentősebb szakszervezete azt közölte, hogy a munkabeszüntetéshez a dolgozók több mint fele csatlakozott.

A légi közlekedésben ugyanakkor nem voltak jelentős fennakadások. Az Air France azt jelezte, hogy a nap közepéig a járatok húsz százalékát kellett törölni, de pontos számokat nem közölt a légitársaság.

„Nehéz megbecsülni, miután a törlések mellett egyes járatokon növeltük a kapacitásokat, és béreltünk is gépeket„ – mondta az igazgatóság képviselője. A légitársaság 22 ezer e-mailt és SMS-t küldött szét utasainak, hogy értesítse őket a járattörlésekről, illetve késésekről. A széleskörű tájékoztatás mellett megkönnyítették a jegyek átváltását is, s emiatt nem alakult ki káosz egyetlen franciaországi repülőtéren sem.

A párizsi repülőtéri igazgatóság előzetesen azt közölte, hogy a hétfőre tervezett 1190 járatból 126-ot kellett törölni. Az Air France tengerentúli járatainak 85, európai célpontokra közlekedő repülőgépeinek pedig 80 százalékát tervezte hétfőn elindítani, de ezt a szakszervezetek túlságosan optimista prognózisnak ítélték.

Délelőtt végül az Air France járatainak csak harmada szállt fel országszerte, a tervezett 1332 helyett 449.

A párizsi Roissy és Orly repülőtéren egész nap nyugalom volt, az igazgatóság szerint az utasok kiszolgálása „normálisan” zajlott. A 2F terminál bejárata előtt azonban napközben több száz repülőtéri alkalmazott tüntetett, és a terminál bejáratát a rohamrendőrök lezárták.

Thierry Mariani közlekedési miniszter hétfőn azt közölte, hogy a kormány végigmegy a légi közlekedésben alkalmazott sztrájkjog szabályozását célzó törvénykezési folyamaton. „Muszáj, ez olyan dolog, amit a franciák megértenek. A sztrájkjog megmarad, a sztrájkjog mindig is létezett, de az utasoknak is vannak jogaik„ – mondta a miniszter az RTL rádióban.

A kötelező minimum szolgáltatás bevezetése ellen hétfőtől csütörtökig tartó munkabeszüntetés az első olyan tiltakozás, amelyben a francia légi közlekedésben dolgozók valamennyi kategóriája – pilóták, légi kísérők és a földi személyzet – közösen vesz részt. A szakszervezetek a francia nemzetgyűlés által már elfogadott törvénytervezet ellen tiltakoznak, amely a légi forgalomban sztrájkolókat arra is kötelezné, hogy részvételi szándékukat egy sztrájkban 48 órával korábban bejelentsék, s az utasokat 24 órával előbb értesítsék a várható fennakadásokról. A szenátus február 15-én dönt a tervezetről.

Hasonló törvény – amely az utasokat hivatott védeni a kellemetlen meglepetésektől – több mint négy éve érvényes a francia vasúti és városi tömegközlekedésben. A légi közlekedésben dolgozók azonban a sztrájkjog csorbításaként értékelik a javaslatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.