A légitársaság megnevezése nélkül „pénteki eseményekként” említve a Malév leállását az igazgató kifejtette: a Lufthansa célja, hogy megőrizze vezető pozícióját a magyar piacon. Hozzáfűzte, hogy eddig a Malév után a legnagyobb légitársaság a Lufthansa volt Budapesten. Ofer Kisch kiemelte, hogy Budapestről Hamburgba közvetlenül jelenleg csak a Lufthansával lehet eljutni. „Folyamatosan figyeljük a helyzet alakulását, rugalmasak vagyunk és megvannak az erőforrásaink” – fogalmazott a régiós igazgató. Az MTI kérdésére elmondta, hogy számokat a terveikkel kapcsolatban nem tud mondani, az a piac alakulásától függ, ami most még nagyon bizonytalan.
A Malév kieső – évi 1,5 millió – tranzitutasának egy részét minden bizonnyal a csoporthoz tartozó Austrian Airlines tudja átvenni, de a bizonytalan piac miatt most még csak a rövid távú megoldásokra tudnak koncentrálni – válaszolta újságírói kérdésre az igazgató. Az MTI-nek arra a kérdésére, hogy vannak-e terveik egy magyar nemzeti légitársaságban való részvételre, Klaus Grony kommunikációs vezető felidézte Christoph Franz elnök nemrégiben tett kijelentését: a Lufthansa a belső, organikus növekedésre és a közelmúltbeli akvizíciók integrálására összpontosít.
Három cég Magyarországon
A 45 éve Magyarországra repülő Lufthansa tavaly mintegy 770 ezer utast szállított Magyarország és Németország között, ez több mint 20 százalékos éves növekedést jelent. A csoporthoz tartozó Austrian Airlinest és a Swiss International Air Linest is beleszámítva 1,1 millió volt az utasszám a magyar piacon, 15 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A légi közlekedési csoport utasforgalma – beleértve a Germanwings és a bmi járatait is – 7,5 százalékos éves növekedéssel elérte a 106,3 milliót az elmúlt évben.
Ofer Kisch régiós igazgató megemlítette, hogy a Lufthansa Magyarországon három céggel van jelent. A Lufthansa Technik repülőgép-javítással, a Lufthansa Systems informatikával foglalkozik, és a légi fuvarozás a Lufthansa Passenger Airlines feladata. Az igazgató beszámolt arról is, hogy júniustól az új berlini repülőteret is használják, ahol 35 repülőgéppel lesznek jelen, s ennek eredményeként 40 százalékkal nő a forgalom. Ez egy 60 millió eurós projekt – tette hozzá. Ofer Kisch elmondta azt is, hogy 2016-ig 200 új repülőgépet vásárolnak mintegy 17 milliárd euróért.
Nem lesz New York-i járat
Megszünteti a Budapest–New York járatát az American Airlines, elmarad a 2012. június 15-re tervezett járatindítás – jelentette be a légitársaság szerdán. Közleményükben úgy fogalmaznak: „a légitársaság e járat megszüntetésével nehéz döntést hozott, amelyet a magas olajárak és a meggyengült világgazdasági előrejelzések indokoltak, s mely hatással van az utazási hajlandóságra, valamint az útvonal eredményességére”.
Az American Airlines 2011 áprilisában indította a Budapest–New York (JFK) járatát, amely a téli menetrendig üzemelt, de tervezték az újraindítást az idén nyáron.A légitársaság folyamatosan elemzi az útvonalak foglaltsági mutatóit a géppark maximális kihasználtsága és nyereségessége érdekében. „Ennek eredménye, hogy a június 15-re tervezett New York–Budapest járat mégsem indul” – olvasható a közleményben.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!