Újra jól fogy a cseh sör

Kétéves visszaesés után tavaly újra nőtt a két legnagyobb csehországi sörgyár termelése. Piaci elemzők szerint ez azt jelzi, hogy a cseh sörgyártás valószínűleg már maga mögött tudja a mélypontot.

WA
2012. 02. 14. 7:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly mind az első számú sörgyártó pilseni Prazdroj, mind a második helyen álló prágai Staropramen sörgyárak termelése emelkedett azt követően, hogy az előző két évben a válság, illetve az áfaemelés következtében mindkét sörgyár termelése csökkent.

A Prazdroj tavaly 9,9 millió hektoliter sört adott el, ami egyszázalékos emelkedés. Ebből 6,9 millió hektoliter a cseh piacon fogyott el. A kivitel éves szinten hat százalékkal emelkedett. „Egyre népszerűbbek a különféle speciális, illetve ízesített sörök” – jegyezte meg Doug Brodman, a Prazdroj vezérigazgatója.

A Staropramen tavaly 3,03 millió hektoliter sört főzött, a termelését éves szinten nyolc százalékkal növelte. Nagy sikert könyvelt el a citromos ízű Lemon Cool sör.

A sörgyártók uniójának közlése szerint tavaly 15,9 millió hektoliter sört főztek Csehországban, ami éves szinten egyszázalékos növekedés. 2010-ben a csehországi sörgyártás nyolc százalékkal, 2009-ben pedig hat százalékkal esett vissza éves szinten.

„Az idei évre a sörgyárak számos újítással készülnek. Egyre több a gyümölcsízű sörfajta, módosulnak a dobozok és az üvegek, s megjelent és népszerűvé vált a műanyag üveg” – mondta újságíróknak Jan Vesely, a sörgyártók uniójának ügyvezető elnöke. Hozzátette: az idei sörgyártás és fogyasztás nagymértékben attól is függ, folytatódik-e a Csehországba látogató külföldi turisták számának növekedése. Tavaly több mint 12 millió külföldi látogatott az országba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.