Újra optimisták a cégek

Két egymást követő negyedévi visszaesés után az idei első negyedévre vonatkozóan kissé javult az ifo hangulatindexe.

BL
2012. 02. 09. 13:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdasági hangulat összesített indexe az idei első negyedévre 84,8 pontra emelkedett a tavaly negyedik negyedévi 83,7 pontról, de elmarad a harmadik negyedévi 110,6 ponttól. Az index a 2011 második negyedévében elért 118,9 pontig folyamatosan emelkedett. Az aktuális üzleti környezet megítélésének mutatója 109,1 pontra csökkent az idei első negyedévre a tavaly negyedik negyedévi 128,7 pontról. A felmérésbe bevont gazdasági szakemberek elkövetkező hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásait tükröző mutató viszont 70,5 pontra javult a tavalyi negyedik negyedévi 57,4 pontról.

Országonkénti bontásban a felmérésbe bevont vállalkozások csak Németországban és Észtországban ítélték meg „jónak” az aktuális üzleti környezetet, míg Finnországban és Szlovákiában „kielégítőnek”. Az üzleti kilátások hat hónapra előretekintő megítélése még negatív, de javult az előző negyedévihez képest. Pozitív várakozást csak Írországban, Luxembourgban és Szlovéniában tükrözött az index. Az infláció szinte minden euróövezeti országban lassult, a megkérdezettek átlagosan 2,3 százalékos éves inflációra számítanak 2012-ben az euróövezetben.

A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) a párizsi nemzetközi kereskedelmi kamarával együttműködésben negyedéves rendszerességgel állítja össze a World Economic Survey (WES) gazdaságihangulat-elemzését. A 2012. első negyedévi felmérés 288 gazdasági szakember bevonásával készült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.