Nem látszik valószínűnek, hogy az idei évre korábban tervezett 9,2 milliós utasforgalmat eléri a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. menedzsmentje „most számolja újra az évet a Malév-csőd után„ – fűzte hozzá Hardy Mihály.
Naponta több megkeresés érkezik a Budapest Airporthoz, a légitársaságokhoz. Hardy Mihály tájékoztatása szerint hétfőn is jött még sok új.
Most még az igények felmérése történik a forgalom átrendezésére, de a hét végén sok légitársaság, így a fapadosok sem reagáltak még – ismertette a kommunikációs igazgató. Közlése szerint az új igényeket a már meglévő, lefoglalt igénylések alapján kell elbírálni. Így a korábban már működő légitársaságok és járatok élveznek előnyt. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megfelelő kapacitás van, s ez minden légitársaság számára rendelkezésre áll. Van elég állóhely, utaskapu, sőt földi kiszolgáló kapacitás is.
Ennek kapcsán Hardy Mihály jelezte, hogy hétfőn megérkezett az első „új” Lufthansa-járat Berlinből egy Boeing 737-300-as típussal, Hamburgból egy Bombardier CRJ-900-as Lufthansa-járat, és „régi-új vendégként„ az Air Berlin Airbus 320-as szállt le Berlin Tegelből érkezve.
Hardy Mihály elmondta, hogy a Malév résidői (slotjai), azaz a repülőtéren leszállásra és felszállásra rendelkezésre álló időpontok még élnek, hiszen a Malévet nem számolták fel, de azt nem lehet más légitársaságnak átengedni. Amikor formailag döntenek a Malév felszámolásáról, attól az időponttól szűnik meg a Malév összes slotja Budapesten és a külföldi repülőtereken.
A HungaroControl Zrt., amely a budapesti repülőtéri menetrend-egyeztetést végzi, arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a Malév részére kiosztott résidőket változatlanul tartják. Az újonnan jelentkező légitársasági igényeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mindenkori kapacitásainak – például a szabad állóhelyek és beszállító kapuk száma, futópálya-kapacitása – függvényében elégítik ki.