A Földtől a Holdig érnének a ruhák

Az év során értékesített ruhák egymás mellé téve a Földtől a Holdig érnének, a házhoz szállított csomagokból pedig havonta egy gízai Kheopsz-piramist lehetett volna felépíteni.

WA
2012. 03. 10. 10:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legnagyobb e-kereskedő meglepő trendekkel is szolgáló tanulmányából kiderül: tavaly mintegy 310 millió háztartási berendezést, 130 millió kiegészítőt és 84 millió játékot vettek az online vásártéren a kínaiak. A Taobao.com napi látogatóinak a száma 2010-hez képest 120 százalékkal nőtt, s 2011-ben elérte a 120 milliót, ők naponta átlagosan 200 millió jüan (7,2 milliárd forint) értékben vásároltak a honlapon.

A jelentés a vállalatok számára regionális statisztikákkal is szolgál. Ebből kiderül például, hogy a legtöbb, kultúrával, zenével és egészséggel kapcsolatos terméket a kelet-kínai Csöcsiang (Zhejiang) tartományban értékesítették. A legtöbb Apple-terméket és Steve Jobs-relikviát Csiangszu (Jiangsu) tartományban rendelték, a legtöbb bébiterméket Belső-Mongóliában, míg a legtöbb biciklit Hunan tartományban. A legéhesebb tartomány címet tavaly a közép-kínai Kujcsou (Guizhou) tartomány érdemelte ki, ahol átlagosan mintegy 6500 jüant (234 ezer forint) költöttek ételre az év során.

A felmérésből az is kiderül: a vállalatok saját honlap helyett mindinkább a Taobaót választják termékeik internetes értékesítéséhez, így tett többek közt a L’Oreál, a Samsung, a Microsoft, a Motorola, a HP és a Dell is. A Taobao Mall, az e-kereskedelmi óriás vállalatokat a fogyasztókkal közvetlenül összekötő ága (B2C) jelenleg több mint 400 ezer regisztrált felhasználót jegyez, oldalán több mint 50 ezer üzlet és 70 ezer márka képviselteti magát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.