A legnagyobb e-kereskedő meglepő trendekkel is szolgáló tanulmányából kiderül: tavaly mintegy 310 millió háztartási berendezést, 130 millió kiegészítőt és 84 millió játékot vettek az online vásártéren a kínaiak. A Taobao.com napi látogatóinak a száma 2010-hez képest 120 százalékkal nőtt, s 2011-ben elérte a 120 milliót, ők naponta átlagosan 200 millió jüan (7,2 milliárd forint) értékben vásároltak a honlapon.
A jelentés a vállalatok számára regionális statisztikákkal is szolgál. Ebből kiderül például, hogy a legtöbb, kultúrával, zenével és egészséggel kapcsolatos terméket a kelet-kínai Csöcsiang (Zhejiang) tartományban értékesítették. A legtöbb Apple-terméket és Steve Jobs-relikviát Csiangszu (Jiangsu) tartományban rendelték, a legtöbb bébiterméket Belső-Mongóliában, míg a legtöbb biciklit Hunan tartományban. A legéhesebb tartomány címet tavaly a közép-kínai Kujcsou (Guizhou) tartomány érdemelte ki, ahol átlagosan mintegy 6500 jüant (234 ezer forint) költöttek ételre az év során.
A felmérésből az is kiderül: a vállalatok saját honlap helyett mindinkább a Taobaót választják termékeik internetes értékesítéséhez, így tett többek közt a L’Oreál, a Samsung, a Microsoft, a Motorola, a HP és a Dell is. A Taobao Mall, az e-kereskedelmi óriás vállalatokat a fogyasztókkal közvetlenül összekötő ága (B2C) jelenleg több mint 400 ezer regisztrált felhasználót jegyez, oldalán több mint 50 ezer üzlet és 70 ezer márka képviselteti magát.
Újra egy belső égésű motoros autó a rekorder a 0-400 km/h-ra történő gyorsulásban + videó
