Az ezerkétszázmilliárd forintos üzlet

Több mint 30 százalékkal nőtt a számítógépes játékok piaca tavaly Kínában. Szakértők a jövőben is erőteljes növekedést valószínűsítenek.

tt
2012. 03. 27. 11:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 35 milliárd jüant (1200 milliárd forint) is meghaladta Kínában az internetes játékok piacának teljes bevétele tavaly, ez 40 százalékos növekedés 2010-hez képest – írja a Caixin gazdasági és pénzügyi magazin.

A hat legnagyobb fejlesztőcég – a Tencent, a Netease, a Shanda Games, a Perfect World, a ChangYou és a Giant Interactive Games – együtt több mint 10 milliárd jüanos (350 milliárd forint) bevételt könyvelhetett el. A kínai számítógépesjáték-piac – a netesek mellett a CD-alapú játékokat is ide számítva – 44,6 milliárd jüan bevétellel zárta az évet, ami 2010-hez képest 34 százalékos növekedés. A nem hagyományos – vagyis okostelefonokon, táblagépeken futó – számítógépes játékok piaca 86 százalékkal, 1,7 milliárd jüanra nőtt 2011-ben; az előrejelzések szerint ez az érték 2016-ra megnégyszereződhet, és akár a 7,5 milliárd jüant is elérheti.

A becslések ma 120 millióra teszik a játékosok számát, amely az évtized közepére – köszönhetően az internethasználat további bővülésének, valamint az okostelefonok és táblagépek terjedésének – akár 150 millióra is nőhet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.