A GM tervei szerint ezekben az országokban – Lengyelország, Oroszország, Kína, India, Mexikó, Brazília – 80 százalékkal növelnék a kibocsátást. Most az Opel-autók mintegy fele olyan európai és észak-amerikai országokban készül, ahol magasak a költségek.
A dokumentum szerint a lengyelországi Gliwicében – ahol most az Astrák készülnek – 25 százalékkal növelnék a gyártókapacitást, miközben a Zafirákat előállító bochumi üzemet legkésőbb 2015-ben bezárnák. A GM a jövőben egyre inkább az olcsó országokból akarja kiszolgálni az európai piacot.
Az MNO is beszámolt a két gyár bezárására vonatkozó tervekről. Ezekre az Opel elnöke úgy reagált, hogy 2014-ig nem lesz gyárbezárás. Mindemellett utalt arra, hogy folynak az egyeztetések arról, miként lehetne nyereségessé tenni a céget, de bezárások nincsenek napirenden.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: nem a magyar érdekeket képviselte Ruszin-Szendi Romulusz