A 2012. március 26–30. közötti felülvizsgálatra érkezett küldöttség köszöntésekor – a tárca közleménye szerint – Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár kijelentette: „Magyarország képes kiválóan együttműködni az iparágat irányító európai és nemzetközi szervezetekkel, a hazai szakemberek munkája nem csak az auditok ideje alatt felel meg a szakszerűség, ésszerűség és jogszerűség kritériumainak”.
Az ICAO nemzetközi szabványait és ajánlott gyakorlatait a szervezet minden tagállamában, 191 országban alkalmazzák. A legutóbbi, 2008-as magyarországi audit magas, 41 százalékos eltérést mutatott a teljes megfeleléshez képest a szabályozói, felügyeleti, képzési és működési rendszerek és eljárások területén – idézi fel a közlemény.
Schváb Zoltán a közleményben hangsúlyozza: „a szakpolitikai kormányzat mind stratégiai szinten, mind a napi szakmai munkában határozott lépéseket tett és tesz a kedvezőtlen eredmény kijavítása érdekében”. A légi közlekedési vezetés kijelölte az ICAO audit nemzeti folyamatos monitoring koordinátorát. A tárca a belföldi szakhatóságokkal együttműködve naprakésszé tette a korábbi hiányosságok pótlására készített intézkedési tervet. A jövőbeni közös munka megszervezése, végrehajtása, ellenőrzése céljából az érintett intézmények szakértőinek részvételével létrehozták az ICAO audit vezetői csoportot és az ICAO audit szakértői munkacsoportot.
A helyettes államtitkár tájékoztatása szerint további előrelépés várható az auditot követően, elsősorban a hiányzó jogszabályok megalkotásával és új hatósági eljárások előkészítésével.
A közlemény emlékeztet arra, hogy az ICAO 2013. január 1-jén vezeti be „a teljes átfogó repülésbiztonsági auditrendszert megújító, Folyamatos Monitoring Megközelítés (CMA) alapú Folyamatos Felügyeleti Programot (CMP)”. Ennek célja, hogy folyamatosan fenntartsa a megfigyelést, s a jövőben szinte havi rendszerességgel vizsgálja felül az egyes tagországok repülésbiztonsági teljesítményét. A közlemény megállapítja: „a gyakran frissülő eredményeknek köszönhetően a javító intézkedések hatékonysága könnyen ellenőrizhetővé válik, a tagországok rendszeresen képet kaphatnak kötelező megfelelésük valós állapotáról”.

KRESZ-teszt: Ön tudja, ki halad át először a kereszteződésben?