A Magyar Közút országosan 856 darab síkosságmentesítésre, hóeltakarításra kialakított gépjárművet és munkagépet üzemeltetett, illetve tartott készenlétben. Ebből 702 gép saját tulajdonú, 154 darabot pedig a szerződéses partnerek tartottak üzemben. A géppark összesen több mint 265 ezer órát töltött aktívan az utakon. Emellett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója 12 órás váltásban szinte folyamatosan látta el a hóeltakarítási, síkosságmentesítési és kátyúzási feladatokat is.
Az aránylag rövid, ám intenzív télen az állami közutak tisztítására, hóeltakarítására és síkosságmentesítésére összesen 72 ezer tonna sót, 20 ezer tonna érdesítő anyagot, 1,1 millió liter sóoldatot és 462 tonna sóoldat előállításához szükséges granulátumot használt fel a társaság.
Bár az említett öt hónap alatt az előző éveknél kevesebb csapadék hullott, és a hőingadozás is mérsékeltebb volt, úthibák szép számmal keletkeztek, a kátyúk kijavítása egész télen folyamatos volt – áll a közleményben. Hozzáteszik, hogy elsősorban a balesetveszélyes hibákat javították ki az MK szakemberei hideg aszfaltos technológiával, ami téli időjárási viszonyok között sajnos csak ideiglenes megoldás. Ehhez a cég a téli üzemeltetési időszak alatt 9800 tonna kátyúzó anyagot használt fel.
A hirtelen beköszöntött tavaszi jó időt kihasználva a társaság március elejétől már át tudott térni a tartósabb megoldást jelentő meleg kátyúzási technológiára, így a kátyúk száma ütemterv szerint, a közlekedők számára is érzékelhető módon, folyamatosan csökkenni fog, és a nyár elejére számottevő javulás várható – áll a Magyar Közút közleményében.

Az egész internet Magyar Péteren röhög - mutatjuk a legjobb mémeket