Egyre népszerűbbek a hipermarketek

A vásárlók a hiper- és a szupermarketekben költik a legtöbbet élelmiszerre – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden.

BL
2012. 03. 13. 19:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GfK Hungária Shopping Monitor 2011–2012 kutatása keretében 2011 decemberében végzett felmérést, az évente készülő tanulmány célja az élelmiszer és alapvető háztartási termékek vásárlására vonatkozó szokások, motivációk feltérképezése a 15–69 éves magyar lakosság körében.

Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a vásárlók – a korábbi évekhez hasonlóan – a termékek minőségét, frissességét, az árszínvonalat és választékot tartják a leginkább mérlegelendő szempontnak boltválasztáskor – írja közleményében a piackutató intézet. A megkérdezett vásárlók 30 százaléka saját bevallása szerint a hipermarketekben költi a legtöbb pénzt élelmiszerre. A hipermarketek vonzerejét elsősorban az általuk kínált széles választék, emellett kedvező árszínvonaluk és a jó akcióik jelentik.

A felmérés kimutatta, hogy a szupermarketek szerepe 2008 óta folyamatosan növekszik, 2001 óta először sikerült megelőzniük a diszkontokat az észlelt költésről tett nyilatkozatok terén: a vásárlók mintegy egynegyede említette, hogy szupermarketben költi a legtöbb pénzt élelmiszerre. Minden ötödik válaszadó diszkontokban vásárol legmagasabb értékben élelmiszert – ez az arány kis ingadozásokkal ugyan, de évek óta változatlan. Ennek az üzlettípusnak a fő vonzerejét az olcsósága jelenti.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.