Az érdeklődő kockázati tőketársaságokat az elnök nem kívánta megnevezni, csak annyit mondott, készül az üzleti szempontok összeállítása, ami alapja lesz az üzleti tervnek. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba múlt héten elküldött levélre az egyesület még nem kapott választ – mondta. Azt remélik, hogy a magyar állam részt vállal az új magyar légitársaság megalakításában.
Az egyesület arra is számít, hogy apportként a vállalkozásba viszik a Malév két leányvállalatát, a karbantartó céget, az Aeroplexet és a földi kiszolgálással foglalkozó Ground Handlinget, valamint a még meglévő repülőtéri résidőket (slotokat), azaz a le- és a fölszállás időpontjára szóló jogosultságot adott légikikötőben. Vécsei Mihály a Malért sajtótájékoztatója előtt nyilatkozva az MTI-nek úgy tudta, hogy a slotok szeptemberig nem vesznek el, azokkal addig lehet rendelkezni.
Az elnök beszámolt arról is, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Malév-pilóták és légiutas-kísérők érdek-képviseleti szervezeteivel, a Hunalpával és a Hunaccával, valamint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ) és a Magyar Repülő Szövetséggel. Ez utóbbi szövetség négyezerrel gyarapítja a civil kezdeményezés 15 ezer regisztrált főből álló táborát. Ezzel az együttműködési megállapodással a Malért szakmai civil szervezetté vált – tette hozzá Vécsei Mihály. Az elnök emlékeztetett arra, hogy az utazási irodák a Malév leállása miatt mintegy ezer fő elbocsátására kényszerülnek. A csődbe ment Malév márciusban ünnepelné megalakulásának 66. évfordulóját – mondta Vécsei Mihály, és ebből az alkalomból a Malért ünnepséget rendez az ismét megnyitott Ferihegy Repülőgép Emlékparkban március 30-án.

Elképesztő, mit mondott a tárgyalásán a karateedző, aki felrúgott egy fiút a szolnoki kalandparkban