Ghosn szerint amennyiben az autógyártók tőkekiadásaik növekedésének korlátozásával és méretgazdasági előnyök kiaknázásával törekednek megfelelő tőkemegtérülést biztosítani részvényeseiknek, akkor az együttműködés és egyesülés útját kell választaniuk
„Több és több konszolidáció, több és több együttműködés lesz” – nyilatkozta a Genfi Autószalonon kedden Carlos Ghosn, aki a Renault együttműködő partnere, a Nissan Motor Co. vezérigazgatója is. Az autóiparban várható fejlemények tipikus példájaként Ghosn a General Motors Co. és a Renault francia riválisa, a PSA Peugeot Citroen között a napokban létrejött széles körű együttműködési megállapodást hozta fel.
„Egyáltalán nem lep meg, hogy más autógyárak is ugyanarra törekednek, amit mi már 13 éve megtettünk” – mondta Ghosn, utalva a Renault-Nissan együttműködésre. „Ez így teljesen normális dolog” – tette hozzá.
„Méretgazdasági előnyöket kiaknázni és a beruházási költségeket csökkenteni csak együttműködéssel lehet. Nincs más megoldás” – mutatott rá Carlos Ghosn.