Tavaly 37,9 milliárd eurós rekordforgalmat ért el a DB, profitja 25,9 százalékkal, 1,3 milliárd euróra nőtt, és 1,6 százalékkal több utast szállított, mint 2010-ben.
A forgalomnövekedés egy része a 2010-ben vásárolt brit Arriva utazási cég integrációjából származott, amely 2,1 milliárd euróval járult hozzá a bevételekhez.
A DB nettó pénzügyi terhei tavaly 350 millió euróval 16,6 milliárd euróra csökkentek, és 500 millió euró értékben először fizetett osztalékot a német államnak. Az idén 525 millió eurós osztalékfizetést terveznek.
A Deutsche Bahn több mint négyezer fővel növelte tavaly alkalmazotti létszámát, és a vezetés 2012-re is bizakodó. Az idei évtől évente 5-7 ezer új alkalmazottat akarnak kiképezni, illetve munkába állítani.
A cég a német vasúti reform, azaz 1994 óta mintegy 150 ezer állást szüntetett meg, ezért is tartják kiemelkedően fontosnak az elkezdődött létszámbővülési folyamatot. A vasúti vezetés az utánpótlás szempontjából is elengedhetetlennek tartja a munkahelyteremtést, mert azzal számol, hogy a következő 15 évben mintegy 80 ezer alkalmazottja megy majd nyugdíjba.
Jelenleg a német vasútnál dolgozók átlagéletkora 46 év, de az alkalmazottak 42 százaléka ötven év feletti.
A külföldi leánycégeknél dolgozókkal együtt a DB jelenleg mintegy 290 ezer embert alkalmaz.