A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer-termékcsoport éves forgalma ebben az időszakban meghaladta az 1350 milliárd forintot. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltak például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmában. Értékben és mennyiségben is többet adtak el a boltok például húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, táblás csokoládéból és jégkrémből.
A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1–1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. 1–1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51–200 négyzetméteres boltok piacrésze, 30 és 18 százalékra.
A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolati osztályvezetőjét, aki regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: az átlagos 5 százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló középső régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék.