Nagyobb értékben adtak el élelmiszert

Az elmúlt tizenkét hónapban értékben 5 százalékkal emelkedett az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása, miközben az országban eladott teljes élelmiszermennyiséget nézve 2011. február és 2012. január között a mennyiség változatlan maradt az előző év hasonló időszakához viszonyítva – közölte a Nielsen csütörtökön az MTI-vel.

WL
2012. 03. 08. 10:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer-termékcsoport éves forgalma ebben az időszakban meghaladta az 1350 milliárd forintot. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltak például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmában. Értékben és mennyiségben is többet adtak el a boltok például húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, táblás csokoládéból és jégkrémből.

A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1–1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. 1–1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51–200 négyzetméteres boltok piacrésze, 30 és 18 százalékra.

A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolati osztályvezetőjét, aki regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: az átlagos 5 százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló középső régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.