A KSH ugyanakkor felhívja a figyelmet: a mobiltelefonálás piaca telítődni látszik, a mobiltelefon-előfizetések száma az előző évhez képest kis mértékben csökkent.
A közlemény szerint az előfizetők többször, de rövidebb ideig beszélgettek mobiltelefonról, mint vezetékes telefonról. A mobilhálózatban lebonyolított adatforgalom mintegy harmadával bővült az előző év azonos időszakához képest.
Az internet-előfizetések száma 2011. december végén több mint negyedével haladta meg a 2010 azonos időpontjában mért szintet: 2011 negyedik negyedévének végén az internetszolgáltatók száma 393 volt, annyi, mint egy évvel korábban. A piac tovább koncentrálódott: 9 cég tudhatta magáénak az előfizetések 90 százalékát – közölte a KSH.
Az adatok szerint a dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezetéknélküli-szegmens egy év alatt 60 százalékkal bővült, s a nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 65 százalékkal növekedett. Az összes internet-előfizetés 50 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 11 százalékponttal lett nagyobb.
A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések 8 százalékkal gyarapodtak, az xDSL-előfizetések csoportja ennél kisebb mértékben növekedett. A szélessávú, kábeltévés és xDSL-internetre való előfizetések száma egy év alatt 5 százalékkal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de ez idő alatt 24 százalékkal bővült az egyéb, például a LAN-, az optikai internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége – közölte a KSH.
Az előfizetéses internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel 2011 negyedik negyedévében a statisztikai adatok szerint megközelítette a 36,7 milliárd forintot, ami folyó áron 7 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az összes árbevétel 29 százalékát a mobilinternetes előfizetések generálták.
A KSH szerint az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak – például ingyenes hónapok, három termék egy csomagban, azaz internet televízióval, illetve telefonnal együtt olcsóbban – és a díjak mérséklődésének.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!