Csorba Attila, a LESZ elnöke közleményében arról tájékoztatott, hogy a demonstráció, amelyre szinte minden repülőtéri cégtől jelezték részvételi szándékukat munkavállalók, arra hívta volna fel a figyelmet, hogy a Malév csődje után előállt helyzet a légi közlekedés szinte minden területén csoportos leépítésekhez, súlyos megszorításokhoz vezetett. A rendezvény a közös megoldáskeresésnek, a döntéshozók számára ajánlások megfogalmazásának is teret biztosított volna. A területfoglaláshoz szükséges rendőrségi egyeztetésen azonban kiderült, hogy a BA megtagadta a hozzájárulást a cég tulajdonában lévő terület és járda használatához.
A LESZ vezetője szerint bár a békés rendezvény nem irányult egyik cég vagy konkrét munkáltatói intézkedés ellen sem, a repülőtér kezelője vélhetően attól tartott, hogy spontán módon a dolgozók célkeresztjébe kerül. Hozzátette: a BA-nál is több száz embert érintő leépítést próbálnak végrehajtani, a maradók pedig havonta több tízezer forintos jövedelemcsökkenésre számíthatnak.
A szakszervezetnek szándékában áll a közeljövőben megtartani a szombatra tervezett demonstrációt. A szóvivő közleményében úgy fogalmaz: „családok ezrei kerültek tragikus helyzetbe az elhibázott vezetői döntések nyomán, amelyek árát most az emberekkel fizettetik meg”, és fontosnak tartják a közvélemény és a döntéshozók figyelmét ráirányítani erre. A szakszervezet álláspontja szerint nemcsak a repülőtéren élők, hanem az egész ország érdeke, hogy valamilyen formában újrainduljon egy nemzeti légitársaság.
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta: a BA senkinek nem engedélyez semmilyen demonstrációt a területén, sem szakszervezeti, sem politikai, sem gazdasági vagy egyéb célzatút. A repülőtéri rendben is szerepel, hogy engedély nélkül nem lehet semmilyen rendezvényt tartani a repülőtér területén.
Újra egy belső égésű motoros autó a rekorder a 0-400 km/h-ra történő gyorsulásban + videó
