Sikeresen működnek a vidéki fogyasztóvédelmi irodák

Működésük első évében, 2011 áprilisa óta közel ötezer ügyfélmegkeresést kezeltek a nyolc megyeszékhelyen tevékenykedő pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák.

tt
2012. 03. 30. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák működésének első évében a megkeresések döntő része, mintegy 3300 darab a pénzpiaci területre vonatkozott. Ezen belül jelentős számban érdeklődtek a fogyasztók a devizaalapú jelzáloghitelekre vonatkozó állami és banki programokról (így a fix árfolyamú végtörlesztésről, a Nemzeti Eszközkezelőről és az árfolyamgátról), a követeléskezelési eljárásokról, a lízingkonstrukciók jellemzőiről, illetve a nem pénzügyi szolgáltatást nyújtó fogyasztói csoportokról.

A PSZÁF összesítése szerint a pénztári témák kapcsán több mint 900 megkeresés érkezett, az érdeklődés itt tavaly augusztusban és szeptemberben – a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetését követően – ugrott meg. A fogyasztók biztosítási témák kapcsán 456 alkalommal, tőkepiaci ügyekben viszont csak 83 esetben kopogtattak a pénzügyi tanácsadó irodáknál.

Ami a megkeresések módját illeti, a legtöbb, közel 3200 fogyasztó személyesen kereste fel az irodákat. A telefonos kapcsolatfelvételt majdnem 1300 fogyasztó, az elektronikus levelet hozzávetőleg 300 ügyfél, a postai utat pedig 11 személy választotta.

A pénzügyi tanácsadó irodák több mint 3800 esetben nyújtottak segítséget a fogyasztóknak a panaszbeadvány kitöltéséhez. Erre azért is szükség volt, mert 3020 esetben a panasz orvoslásaként a tanácsadók első lépésben a pénzügyi szolgáltató közvetlen megkeresését javasolták.

A pénzügyi fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértése esetén intézkedő PSZÁF-hoz, illetve a szerződéses jogvita esetén illetékes Pénzügyi Békéltető Testülethez – amelyek eljárásának feltétele a pénzügyi szolgáltató előzetes megkeresése – 250, illetve 589 alkalommal irányították tovább a fogyasztókat a tanácsadók. Közvetlenül bírósági eljárás megindítását 596 esetben javasolták.

Az országos irodahálózatot az idén március végéig a PSZÁF támogatásával a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületét összefogó konzorcium működteti egy évre szóló szerződés keretében. A civil-hatósági együttműködés eredményeképpen a felügyelet fogyasztóvédelmi szerepkörében nyithatott a vidéken élő fogyasztók felé is, akik így már közvetlenül lakóhelyük körzetében fordulhatnak megbízható tanácsért és információért hozzáértő szakemberekhez – olvasható a PSZÁF közleményében.

Az igen kedvező lakossági visszajelzésekre is tekintettel a PSZÁF új irodák megnyitásával és támogatásával további 2 éves időtartamra kívánja a vidéki hálózatot működtetni. Eszerint várhatóan – a közösségi nyílt közbeszerzési eljárás lezárását követően – az idén áprilistól immár 11 megyeszékhelyen – Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérvárott, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen – tevékenykednének a pénzügyi tanácsadó irodák.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.