Szárnyalt a Ryanair Olaszországban

A Ryanair Olaszország legnagyobb forgalmú légitársaságává lépett elő tavaly, utasszámban az olasz Alitaliát is megelőzte.

LM
2012. 03. 06. 20:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Huszonnyolcmillió-százezer utas választotta 2011-ben a Ryanair járatait az Olaszországba érkező vagy innen induló repülőutakhoz – mondta el Melisa Corrigan, az ír légitársaság kereskedelmi és marketingigazgatója Milánóban kedden sajtótájékoztatón. Az Alitalia a második helyezést tudta csak elérni huszonötmillió utassal. Ez az első alkalom, hogy az olasz légitársaságot megelőzi a fapados konkurencia.

A Ryanair tavalyi forgalma húsz százalékkal emelkedett 2010-hez képest. „Olaszország az egyik legjelentősebb piacunknak számít. Nálunk az átlagos jegyár negyven euró, az Alitaliánál száznegyven” – hangsúlyozta Corrigan. Bejelentette, hogy idén nyártól további 54 olaszországi járatot indítanak tizenhat itáliai repülőtérről. A ciampinói repülőtérről induló Róma–Budapest- és a bergamói Orio al Serio–Budapest-járat pedig a piacról kiesett Malév helyébe lépve már februártól megindult.

A Ryanair 1998 óta van jelen az olaszországi légi közlekedésben. Huszonkét olasz repülőtért érintve összesen 390 járatot működtet, ezekből 61 olasz belföldi járat. Az utóbbi tizennégy év alatt a Ryanairnek több mint 140 millió olaszországi utasa volt.

A Michael O’Leary alapította társaságot Olaszországban adókerülés vádja érte, miután az Orio al Seriót érintő járatain dolgozó olaszokat az ír munkavállalási szabályok szerint alkalmazza. „A repülőgépek az Írországban bejegyzett Ryanair tulajdonai, ezért a dolgozók esetében is az ír törvényeket alkalmazzuk” – szögezte le Corrigan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.