„A Toyota új modellekkel indít piaci offenzívát a német piacon” – mondta a Toyota németországi igazgatója, Jaszuda Tosiaki a dpa-AFX hírügynökségnek adott interjúban. A világpiacon pedig a Toyota offenzívát indít piacvezető helyének visszahódítására.
A Toyota Németországban a tavalyi 83 ezerről az idén 90 ezerre, majd 2013-ban 100 ezerre tervezi emelni az eladott autók számát. Középtávon a Toyota három százalék feletti piaci részesedést kíván kivívni magának.
Világszerte a Toyota az idén 9,6 millió autót tervez értékesíteni, ami „nagy eséllyel lehetővé teszi a világpiaci vezető szerep visszaszerzését” – mondta Jaszuda. A Volkswagen tavaly 8,3 millió autót adott el és ezzel megelőzte a Toyotát. A tavalyi világelső, a GM több mint 9 millió autót adott el.
A Toyota Németországban a Yaris hibrid verzióját, a hétüléses Prius Plus hibrid modellt, valamint a Prius egy teljesen elektromos, „plug-in” modelljét viszi piacra. A Toyota eladásaiban az új modelleknek köszönhetően a hibrid modellek aránya a jelenlegi 10 százalékról az elkövetkező két évben 20 százalékra emelkedhet.
Európában kiélezett árharc dúl a Toyota németországi igazgatója szerint is. „Tavaly ősz óta egyre nagyobb árengedményeket adnak a gyártók, leginkább a tömegmodellek szegmensében” – mondta. A Toyota ezért a jen árfolyam-erősödése hatásának kiküszöbölése érdekében növelni tervezi európai gyártását. A Németországban eladott Toyota-modelleknek már eddig is kétharmada készült Európában. Emellett a Toyota növeli majd az Európából Japánba szállított részegységek számát is.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!