A cél a piacvezető pozíció + Képriport

Növelni akarja eladóhelyei számát a CBA, például úgy, hogy felvásárolja a Magyarországról esetleg kivonuló kereskedelmi láncok üzleteit.

BL
2012. 04. 04. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmondta: külföldön az adott ország kereskedői uralják a hazai piacokat. A magyar vállalkozásoknak is vissza kell szerezniük az ország kereskedelmében a vezető pozíciót, a CBA ehhez növeli az eladóhelyek számát, többek között például úgy, hogy felvásárolja a Magyarországról esetleg kivonuló kereskedelmi láncok üzleteit, korszerűsíti a saját boltjait. Baldauf László a sajtótájékoztatót követően újságíróknak elmondta, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnak Magyarországról, a tárgyalópartnereket azonban nem nevezte meg, titoktartási kötelezettségre hivatkozva.


Elmondta, hogy a CBA 2000-ben volt piacvezető a magyarországi élelmiszer-kereskedelemben. Jelenleg 35 ezer dolgozónak adnak munkát és 1500 kisvállalkozó franchise-partner csatlakozott a CBA-hoz. Az első negyedévben bővült a forgalom, erre példaként említette: a 105 CBA Príma bolt értékesítése az előző év azonos időszakához képest 105-106 százalékon teljesített. Tervezik további saját márkás áruk bevezetését és a gyártókat segítve előre leszerződnek termékek előállítására is – tette hozzá.

Baldauf László a sajtótájékoztatón emlékezett arra, hogy 1992. május 27-én írta alá tíz tulajdonos a megállapodást, és a Közért Vállalat privatizációjában 17 üzletet vásároltak. Akkor azt tapasztalták, hogy a tőkeerős és kedvezményeket kapó külföldi multikkal szemben össze kell fogni ahhoz, hogy eredményeket érjenek el. A fejlődés során a bankok végül a hazai üzletlánc mögé álltak, 2000-ben már 60 tulajdonos és 2500 bolt alkotta a CBA-láncot. Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője elmondta, hogy csütörtöktől vetítik a tévétársaságok az ünnep kapcsán készített reklámfilmjüket, amelyben valós vásárló a szereplő. Az ünnephez kapcsolódóan májusban és októberben nyereményjátékot indítanak.


A CBA Kereskedelmi Kft. korábbi tájékoztatása szerint tavaly a CBA hálózatának összforgalma 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint 2010-ben, az üzletszám érdemben nem változott, a CBA összesen 3372 egységet működtet az országban. A Nielsen piackutató által tavaly áprilisban közölt, a 2010-es adatok alapján összeállított ranglistán az élelmiszer-kereskedelmi láncok között a legnagyobb forgalmazó a Tesco volt (666,5 milliárd forint a februártól februárig tartó üzleti évben), amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA (555 milliárd forint) és a Coop (510 milliárd forint) követett.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.