A magyar tengeri szállítás nagyágyúja

A magyar piacon 20 éve tevékenykedő Maersk Hungary Kft. a magyar tengeri szállítási piac 40 százalékát tudhatta magáénak.

WA
2012. 04. 03. 13:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dán anyacég, a Maersk Line 600 hajóval és 4 millió konténerrel rendelkezik, és 125 országban 325 irodája szolgálja ki a megrendelőket. A magyar leányvállalat feladata a helyi export- és importszállítás intézése – tette hozzá az ügyvezető.

A szabvány konténeregység a 20 lábas – 6 méteres – konténert jelenti. Egy konténer súlya változó, mivel elektronikai alkatrészből 5 tonna, míg fagyasztott hússal rakva akár 20 tonna is lehet.

Az ázsiai import a szlovéniai Koper kikötőbe érkezik, innen naponta hozza vonat a konténereket Budapestre. A célállomás a csepeli szabadkikötőben lévő MAHART terminál. A tervezett megérkezéshez képest a társaság pontossága 97 százalékos.

A Maersk Hungary Kft. árbevétele 2010-ben 437 millió, míg tavaly 435 millió forint volt. Az anyacég, a Maerks Line árbevétele 2010-ben 26 millió dollár volt, amely tavaly 25 millió dollárra csökkent, a nyereség pedig 2,6 millió dollárról fordult át 602 ezer dollár veszteségbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.