Ez az ügy a társadalomra is kihatással van

A magyar vasút ügye nem ágazati ügy, nem is egy vállalat ügye, működésének ugyanis az egész gazdaságra és a társadalomra is komoly hatásai vannak.

NT
2012. 04. 26. 14:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasút működésének gazdasági és társadalmi előnyeit vagy hátrányait nem lehet kizárólag vállalati mutatók alapján megítélni – hangsúlyozta. A vasúti teherforgalmat és személyforgalmat kiszolgáló vasúthálózat léte, minősége, az általa biztosított vagy éppen nem biztosított kiszolgálási sebesség, a vasút biztonsága, környezetvédelmi hatásai akár meghatározó elemei is lehetnek egy társadalom mindennapi működésének – fűzte hozzá.

A családok napjainkban és belátható időn belül leginkább a gépkocsihasználaton tudnak spórolni. A családi költségvetések kezelőit egyre inkább elgondolkodtatják az emelkedő üzemanyagárak, tehát a potenciális utazóközönség „már csak muszájból is” rendelkezésre áll – mondta az államtitkár. Egyelőre nincs minden magyar település határában a helyi munkavállalókat foglalkoztató termelőüzem, ezért közlekedés az, ami mobilizálni tudja a munkaerőt anélkül, hogy kiürülnének a falvak – fűzte hozzá.

Utazni kell

Magyarországon éppen most alakítják ki az új közigazgatási rendszert, a járásokat, de folyik az egészségügyi alapellátás átalakítása is, ezek sikerének egyik fontos feltétele a közlekedés megfelelő fejlesztése, hiszen a polgároknak valahogy el kell majd jutniuk a járási székhelyre, utazniuk kell azért, hogy igénybe vehessék a korszerűbb egészségügyi szolgáltatást – mutatott rá.

Fónagy János előadásában az Európai Unió által 2011-ben elfogadott Közlekedéspolitikai Fehér Könyv célkitűzéseit vetette össze a magyar közlekedésfejlesztési stratégiával. A nemzeti közlekedésfejlesztési stratégiánk természetesen összehangolódik az uniós célkitűzésekkel, de Fónagy János szerint azok egyike sincs eleve kőbe vésve, azt a gazdasági helyzet folyamatosan felülírhatja. Mindezek ellenére fontos célként nevezte meg egy fenntartható jövőbeli európai közlekedési rendszer infrastrukturális kiépítését, ezen belül a közösségi közlekedés fejlesztését, valamint környezetvédelmi szempontok alapján az áruforgalom vasútra terelését.

Ezt hozza az új törvény


Ismert, az Országgyűlés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése alapján fogadta el a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt hétfőn.

A minisztérium szerint a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény elősegíti a közösségi közlekedés elsőbbségének érvényre jutását, versenyképességének erősítését, megalkotásával megteremtődtek a korszerű és fenntartható vasúti közlekedés kialakításának szabályozási alapfeltételei.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.